صحبت‌های هیات دولت در حاشیه جلسه امروز دولت

کدخبر: ۳۸۲۶۸۷
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دهم دی ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
صحبت‌های هیات دولت در حاشیه جلسه امروز دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم ، تا پایتان را از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را نگرفتیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از دو قطبی های کاذبی که بعضی ها در جامعه ایجاد می کنند، گفت: واقعا این دو قطبی ها ناصحیح اند. یکی می گوید که خوب است نفت را کم بفروشیم و یکی دیگر می گوید زیاد بفروشیم. یکی می گوید بودجه مان نباید به نفت متکی باشد و یکی حرف دیگری می زند. انسان واقعا دچار حیرت می شود که چرا راجع به مسئله به این سادگی بحث می شود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای رضا اردکانیان  وزیر نیرو ،‌ محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی ، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست ،‌ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور ،‌ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی  با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بازار سرمایه به مرحله‌ای رسیده که می‌توان به آن اعتماد کرد

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازار بورس، با بیان اینکه بازار سرمایه از نظر عملکردی به مرحله‌ای رسیده که می‌توان به آن اعتماد کرد، اظهار کرد: بازار سرمایه در یک ماه گذشته در ریل مناسب قرار دارد چون نهادسازی لازم انجام شده و همه ناشران بازارگردان دارند.

بخشی از مطالبات مالی کشور از عراق دریافت شد

رضا اردکانیان وزیر نیرو  در رابطه با نتایج سفر به عراق جهت صادرات برق، اظهار کرد: توافقات مکتوبی در خصوص مطالبات صادرات برق و گاز صورت گرفت. ما بخشی از مطالباتمان، یعنی چیزی حدود ۷۰۰ میلیون دلار را دریافت کردیم. مراحل تخصیصش به حساب ها صورت گرفت. توافق دیگر افتتاح حساب های یورویی برای شرکت ملی گاز ایران و توانیر بود که هم این مبلغ اخیر و هم سایر مبالغ با تبدیل شدن یورو به حساب ها واریز می شود و صرف هزینه کرد نیازهای ضروری ما از جمله تامین دارو و کالاهای ضروری و باز پرداخت بدهی ها خواهد شد.

توصیه رییس جمهور برای نزدیک شدن نظرات دولت و نمایندگان درباره بودجه

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور   با بیان اینکه لایحه بودجه در حال سیر مراحل قانونی است،   گفت: توصیه رئیس جمهور این است که دولت با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و صحن مجلس بتواند نظرات دولت و مجلس را درباره بودجه  به هم نزدیک کند.

لوایح چهارگانه را سیاسی نکنیم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره پیوستن ایران به اف ای تی اف گفت: اف ای تی اف یک بحث است؛ از چهار لایحه ای که در دولت تصویب شده و مجلس هم تصویب کرده ، دو  لایحه هیچ مشکلی ندارد دو تای دیگر در مجمع تشخیص در حال بررسی است که یک بحث دیگر است. این لایحه ای که خودمان تنظیم کردیم نباید انقدر سیاسی شود. نباید مسائل سیاسی را وارد مسائل اقتصادی کنیم.

وی افزود: باید اجازه دهیم اعضای محترم مجمع بدون سیاسی شدن و فشار اجتماعی در یک محیط آرام دو لایحه باقی مانده از لوایح چهار گانه را بررسی کنند.

مدیریت آلودگی هوای تهران با استاندار و جلوگیری از تخلفات با دادستان است

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست گفت: امروز وضعیت آلودگی هوای تهران برای همه اقشار قرمز است و در این شرایط استاندار تهران باید بر اساس اختیارات خود تصمیم بگیرد. در چنین شرایطی باید از رفت و آمد خودروهای دیزلی جلوگیری و فعالیت نیروگاه‌ها کنترل شود. ما نمی‌توانیم به صرف اینکه برق می‌خواهیم تولید کنیم و گاز نداریم، مازوت دهیم و هوای شهر را به این روز بیندازیم.

گزارش حادثه هواپیمای اوکراینی به زودی در دسترس مردم قرار می گیرد

محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی  درباره اهمیت گزارش دهی ایران به اوکراین در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: رسیدگی به این موضوع بدون حاشیه و دور از هر گونه رفتار غیر حرفه ای انجام شده است. جمع بندی سانحه تمام شده و در اختیار ذی نفعان قرار گرفته است. گزارش آن به زودی در سامانه هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل رویت خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید