سکانس جدید تطهیر طالبان توسط یک خبرگزاری اصولگرا!

کدخبر: ۴۲۳۰۶۸
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در یادداشتی به انتقاد از موج خبری جدید اصولگرایان برای تطهیر طالبان پرداخت و این اقدام را با ماجرای توبه کردن گربه در صید موش مقایسه کرد.
سکانس جدید تطهیر طالبان توسط یک خبرگزاری اصولگرا!
به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشورمان دیروز مطالبی را از قول گروه تروریستی طالبان روی خروجی خود داد که نشان‌دهنده هماهنگی کامل کلیه دستگاه‌های حاکمیتی اعم از سیاسی و خبری و امنیتی در مورد تطهیر این گروه بدسابقه است، گروهی که اکنون در افغانستان مشغول تاخت‌وتاز است و شهرها را تصرف و مردم را از خانه‌هایشان آواره می‌کند. خبر اینست:
«سخنگوی طالبان گفت: بهیچوجه نمی‌خواهیم کسی کشته شود. آمریکائی‌‌ها باید با تمام نیروهایشان از کشور خارج شوند. تهدیدی از ناحیه ما متوجه هیچ کشوری نیست. خواهان ارتباط با تمام کشورها هستیم. هشتاد و سه درصد خاک افغانستان در تصرف ما است. هیچ ارتباطی با القاعده نداریم و با افکار داعش مخالفیم.»
نکته قابل تامل اینست که این خبرگزاری با نقل از این مطالب از سخنگوی طالبان، هیچ پیوستی همراه آن نکرد و خبر را بگونه‌ای روی خروجی خود داد که گوئی می‌خواهد به مخاطبین خود بگوید طالبان، یک گروه سیاسی خوبست و نگران قدرت گرفتن آن در کشور همسایه افغانستان نباشید!
با دیدن این خبر، اولین چیزی که به ذهن‌‌ها می‌رسد، مثنوی «موش و گربه» عُبید زاکانی است که در ضمن قصه‌ای طولانی داستان توبه کردن گربه و فریبکاری او را به زبان شیرین و بسیار رسا می‌سراید؛
مژدگانی که گربه تائب شد
عابد و زاهد و مسلمانا
همانطور که عُبید زاکانی در این مثنوی می‌گوید، توبه گربه را نمی‌توان باور کرد، زیرا ذات گربه تغییریافتنی نیست و بعد از آنکه با فریبکاری فرصت مناسب را فراهم کند توبه می‌شکند و به اعمال گذشته خود برمی‌گردد. گروه تروریستی طالبان نیز چون یک گروه با ریشه اعتقادی وهابیت است، هرگز نمی‌تواند از خشونت، جنایت، آدم‌کشی و زن و فرزند و اموال دیگران را متعلق به خود دانستن دست بردارد. اگر چند روزی براساس مصلحت وانمود کند که تغییر روش داده، این یک تاکتیک است و به مجرد اینکه قدرت خود را تثبیت کند، درنده‌خوئی را از سر خواهد گرفت. طالبان با القاعده و داعش هم‌ریشه است و این هر سه از یک تفکر خشن هستند که اسلام را متهم به خشونت می‌کند.
از مسئولین ایرانی بسیار عجیب است که فریب یک گروه تروریستی با آنهمه جنایات را می‌خورند و آن را یک واقعیت که باید پذیرفته شود معرفی می‌کنند! گروه تروریستی طالبان یک واقعیت است ولی یک واقعیت خطرناک که باید آن را ریشه‌کن کرد و مجال دادن به آن به معنای فرصت دادن به تروریسم است. این گروه تروریستی علاوه بر اینکه در پرونده خود کشتار دیپلمات‌‌ها و خبرنگار ایرانی و ده‌‌ها هزار نفر از مردم بی‌گناه افغانستان را دارد، حتی بعد از آنکه در تهران به مسئولین ایرانی اطمینان داد از جنایت دست برداشته، بازهم در کابل، بهسود، قندهار و چند شهر دیگر افغانستان مرتکب آدم‌کشی شد و همین روزها نیز مردم شهرهای مختلف افغانستان را از خانه‌هایشان آواره و ساختمان‌های دولتی که اموال عمومی هستند را ویران می‌کند. فیلم این جنایت‌‌ها را تا هفته گذشته تلویزیون ایران هم نشان می‌داد ولی چند روزی است که تغییر رویه داده و از جنایات طالبان چیزی نمی‌گوید و نشان نمی‌دهد!
به مسئولان نظام جمهوری اسلامی توصیه می‌کنیم مثنوی موش و گربه عُبید زاکانی را بخوانند و فریب گروه تروریستی طالبان را نخورند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید