حمله به دولت روحانی جایگزین شعار"ما می توانیم" شد

کدخبر: ۴۲۵۳۵۳
در میان سیاسیون ایرانی یک رویه معمول اما مهم وجود دارد و آن اینکه نامزدهای انتخاباتی وعده حل سریع تمام مشکلات را می‌دهند؛ اما به محض نشستن بر صندلی ریاست، تمام کم‌کاری‌های خود را برآمده از دولت قبل می‌دانند و مدعی می‌شوند دست‌شان برای ایجاد تحول بسته بوده.
حمله به دولت روحانی جایگزین شعار"ما می توانیم" شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، حال در چند هفته مانده به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری و با پایان کارزار رقابت انتخابات و انتخاب سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران، اصولگرایان به‌خصوص نمایندگان مجلس که در ماه‌های گذشته رئیسی را تنها چاره نجات کشور از مشکلات اقتصادی معرفی می‌کردند، در تلاش هستند ناتوانی احتمالی در حل معضلات را به دولت روحانی مرتبط کنند.

لحن اصولگرایان از ما می‌توانیم به نمی‌توانیم چون روحانی مقصر است، تغییر یافته و توجیه‌های مختلفی برای عدم موفقیت سریع رئیسی در اداره کشور بیان می‌کنند. از حل یک‌شبه مشکلات به دو سال زمان برای آواربرداری اقتصادی لازم است، رسیده‌اند و می‌گویند روحانی زیرساخت‌های کشور را با سوءمدیریت خود از بین برده است.

دیروز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفته: دولت روحانی در این چند سال کشور را با انتشار اوراق قرضه اداره و عملا بودجه چند سال آینده کشور را هم پیش‌خور کرده است. او با اشاره به اظهارات برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه روحانی زمین سوخته را تحویل دولت بعدی می‌دهد، اظهار کرد: تعبیر «زمین سوخته» برای زمانی است که آنچه روی زمین بوده، کاملا نابود شده است و فقط یک مخروبه به آیندگان تحویل داده می‌شود. بنده معتقدم روحانی اصلا زمینی را باقی نگذاشته است که بخواهد به دولت بعدی تحویل دهد.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مشکلات فقط برای این چند ماه اخیر نیست و دولت روحانی مدت‌هاست که زمین سوخته را ایجاد و مشکلات انبوهی را برای کشور با ناکارآمدی خود به وجود آورده است. همه همت دولت آینده باید برای جبران مشکلاتی که دولت تدبیر و امید به وجود آورده، به کار گرفته شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت روحانی در این چند سال کشور را با انتشار صدها هزار میلیارد تومان اوراق پیش‌فروش و اوراق قرضه اداره کرد. این مسئله به این معناست که آنها بودجه چند سال آینده کشور را هم پیش‌خور کردند و دولت آینده از لحاظ بودجه‌ای هم با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد.
چندی پیش هم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی مشابه مواضع ذوالنوری گفته بود: ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و دولت آینده تا دو سال باید از خرابی‌های اقتصاد کشور آواربرداری کند.

با نزدیک‌شدن به زمان آغاز به کار دولت سیزدهم و انتظار مردم برای تحقق وعده‌های بسیار اصولگرایان که خواستار یک‌دست‌سازی قدرت در کشور بودند، این روزها خبری از برنامه و طرحی در جهت تحقق آن وعده‌ها نیست و همگی از خزانه خالی و کسری بودجه چند صد هزار میلیاردی می‌گویند گویی در زمان انتخابات در کشور دیگری مسئول و نماینده بوده و در جریان حال و روز کشور تحریم‌زده و وامانده در مشکلات کرونا نبوده‌اند و امروز چشم‌شان به ایران افتاده است. این در حالی است که اصولگرایان بارها گفته بودند یک‌دست‌سازی در قدرت بهانه‌ای برای کم‌کاری باقی نخواهد گذاشت و همه باید پای کار بیایند و مشکلات اقتصادی سریعا حل شود، حال چه شده که از هم‌اکنون توجیه‌ها برای عدم موفقیت آغاز شده، خود جای سؤال دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید