ادعای رویترز علیه رئیس اطلاعات سپاه

کدخبر: ۴۲۶۲۲۸
اقتصادنیوز: رویترز در ادعایی ضد ایرانی اعلام کرد دو مقام امنیتی عراق مدعی شدند هیئت اعزامی ایران در ملاقات روز ۱۴ تیر، نقشه‌های هوایی مواضع و پایگاه‌های نیروهای آمریکایی مستقر در شرق سوریه را در اختیار شبه‌نظامیان شیعه گذاشتند.
ادعای رویترز علیه رئیس اطلاعات سپاه
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهارنیوز دو مقام امنیتی عراق و سه فرمانده شبه‌نظامیان شیعه عراقی به خبرگزاری رویترز گفتند که حسین طائب، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران، در ملاقات هفته پیش با فرماندهان شبه‌نظامیان شیعه در شهر بغداد از آن‌ها خواست حملات به اهداف آمریکایی را تشدید کنند.
 این خبرگزاری در ادامه مدعی شد پس از سفر هیئتی از فرماندهان ارشد سپاه به ریاست حسین طائب به بغداد، نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه چند بار هدف حمله قرار گرفتند. قبل از این حملات، آمریکا روز ششم تیر مواضع شیعیان مورد حمایت ایران در نواحی مرزی عراق و سوریه را هدف حملات هوایی قرار داده بود که چند کشته و زخمی برجای گذاشت.
 

نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل اخیرا اتهام دولت آمریکا مبنی بر تشدید حملات نیروهای مورد حمایت ایران را رد کرد و در مقابل، حملات هوایی آمریکا به مواضع این گروه‌ها را محکوم کرد. دولت عراق و دفتر نخست‌وزیر آن کشور نیز تاکنون در مورد این ادعا سکوت کرده‌اند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید