نماینده مردم نوشهر: ما تا کی می توانیم در اتاق خواب ها و پذیرایی مردم حضور داشته باشیم؟

کدخبر: ۴۲۹۹۵۱
محمد علی محسنی بندپی گفت: هر زمانی که ما بحث محدود و مسدود کردن را در هر موردی بدون یک جایگزین خوب مطرح کرده ایم تخلفات بیشتر شده است و پرداختن به آن تخلفات هزینه اش به مراتب بیشتر از اثرات این فضاها است.
نماینده مردم نوشهر: ما تا کی می توانیم در اتاق خواب ها و پذیرایی مردم حضور داشته باشیم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب اصل 85 شدن طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی در جلسه علنی مجلس گفت: بررسی این طرح اولویت حال حاضر کشور نبود، درست است که باید فضای مجازی سرو سامانی پیدا می کرد اما الان ما مسایل با اولویت دیگری داشتیم که می توانستیم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

 محمد علی محسنی بندپی اظهار داشت: هر زمانی که ما بحث محدود و مسدود کردن را در هر موردی بدون یک جایگزین خوب مطرح کرده ایم تخلفات بیشتر شده است و پرداختن به آن تخلفات هزینه اش به مراتب بیشتر از اثرات این فضاها است.

وی ادامه داد: بررسی این طرح به صورت اصل ۸۵درست نیست، اصل ۸۵کردن این طرح مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان بود که متاسفانه با رای شکننده ای تصویب شد، یکی از اشتباهات ما در سال اول مجلس یازدهم رای به بررسی طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده به صورت اصل۸۵بود که با ایرادت جدی از طرف شورای نگهبان مواجه شد و سروصداهای زیادی را از طرف انجمن های علمی کشور و جامعه پزشکی کشور به همراه داشت، ما نباید مجدد این اشتباه را در مورد طرح حساسی چون ساماندهی فضای مجازی مطرح می کردیم .

این عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس ادامه داد: زمانی دستگاه های پخش ویدیو را می گرفتند و ممنوع بود آن نوع نگاه الان در جامعه جواب نمی دهد، صنعت فضای مجازی به صورت افسارگسیخته در حال گسترش است و فضای مجازی تاثیر گذاری اش به مراتب بیشتر از دنیای واقعی شده است، ما نمی توانیم بدون پذیرش این واقعیت زندگی کنیم به هر حال ما در این دنیا زندگی می کنیم و نیاز به استفاده از این فضاها و تعامل داریم، نمی توانیم شهروندانمان را از این حق محروم کنیم .

محسنی بندپی یادآور شد: من متخصص فیزیوتراپی هستم و بارها گفتم عدم بازی کودکان ما در کوچه پس کوچه های شهر و عدم شکستن پنجره خانواده ها به قیمت شکستن ستون فقرات کودکان مان در دو دهه آینده منجر می شود؛ آیا درست است که ما امکانات و تجهیزات روز را از کودکان مان بگیریم و ممنوع کنیم یا چگونگی استفاده کردن از این تکنولوژی مدرن را به آنها آموزش ندهیم؟ محدود کردن و مسدود کردن شاید به طور موقت جواب بدهد اما راه حل دائمی و منطقی نیست ما تا جایگزینی برای این پلتفورم ها نداشته باشیم نباید آنها را محدود کنیم .

وی گفت : اولویت ما در این زمینه به جای مسدود کردن افزایش آگاهی نسبت به استفاده درست از این فضاها باشد و این امر را در دستور کار قرار دهیم. ما تا کی می توانیم در اتاق خواب ها و حال و پذیرایی مردم حضور داشته باشیم؟ این امکان برای همیشه وجود ندارد و جواب نمی دهد، وقتی افزایش آگاهی در دستور کار باشد ما موفق تر عمل می کنیم، فرهنگ استفاده از فضای مجازی را باید در دستور کار قرار دهیم .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید