رئیس‌جمهور عازم تاجیکستان شد

خداحافظی غنی با ریاست‌جمهوری افغانستان

کدخبر: ۴۳۳۶۰۶
اقتصادنیوز؛ منابع رسمی تأیید کردند که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، عازم تاجیکستان شده است.
خداحافظی غنی با ریاست‌جمهوری افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز؛ در حالیکه گزارش‌ها از مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خبر می‌دهند، منابع رسمی تأیید کرده‌اند که اشرف غنی، رئیس جمهور کابل را به مقصد تاجیکستان ترک کرده است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه به خبرگزاری رویترز گفت رئیس جمهور افغانستان، اشرف غنی افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک کرده است.

دفتر رییس جمهور در پاسخ به رویترز در این باره اظهار داشت:"به دلایل امنیتی نمی تواند چیزی درباره سفر اشرف غنی بگوید".

در همین حال، یک مقام طالبان به رویترز گفت که گزارش های مربوط به خروج غنی از کشور را بررسی می کنند.

گزارش لحظه به لحظه از تحولات افغانستان

گفتنی است، جنگجویان طالبان امروز یکشنبه پایتخت افغانستان را محاصره کرده‌اند اما سران آن‌ها گفته‌اند که در حال مذاکره با دولت افغانستان برای انتقال مسالمت آمیز قدرت هستند و در جریان مذاکرات حمله نخواهند کرد.

روز گذشته مراکز ولایت‌های بلخ، فاریاب، دایکندی، ‌لغمان و ننگرهار، به دست طالبان افتاد‎.‎ با سقوط مرکز این ولایت‌ها، شمار ولایت‌هایی که در حال حاضر در کنترل طالبان قرار دارد، به ۲۶ ‌ولایت رسیده است‎.‎

منابع محلی، می‌گویند که بیش‌ترین مرکز شهرها، بدون درگیری به طالبان واگذار شده است. ‌شنبه‌شب لشگر ۲۰۹ شاهین در بلخ نیز به دست طالبان افتاد‎.‎ تاکنون تنها ولایت‌های کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر،  خوست، نورستان و بامیان در ‌کنترل حکومت افغانستان باقی مانده که هم‌اکنون مذاکراتی بین دو طرف در جریان است.‎

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید