سیگنال مثبت طالبان به کره جنوبی: می توانی از دخایر افغانستان سود ببری!

کدخبر: ۴۳۵۴۳۵
همزمان با خروج اتباع کشورهای مختلف از جمله شهروندان کره جنوبی از افغانستان، گروه طالبان در پی تقویت روابط اقتصادی با این کشور جهت بهره برداری از منابع معدنی افغانستان است.
سیگنال مثبت طالبان به کره جنوبی: می توانی از دخایر افغانستان سود ببری!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، گروه طالبان با هدف تقویت روابط اقتصادی با کره جنوبی، اعلام کرده است که کابل و سئول می توانند متقابلاً از ذخایر معدنی دست نخورده افغانستان سود ببرند.

«عبدالقهار بلخی» از اعضای کمیسیون فرهنگی طالبان در همین رابطه در گفتگو با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، گفت: افغانستان مملو از منابع معدنی بکر و دست نخورده است. کره جنوبی به عنوان تولید کننده ای پیشتاز در زمینه لوازم الکترونیک در دنیا می تواند بر اساس منافع متقابل با کشور ما کار کند. در اینجا ما همچنین می توانیم به عنوان یک کریدور اقتصادی که کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی را به هم متصل می کند، عمل کنیم.

افغانستان کشوری غنی از منابع معدنی مانند مس، طلا، نفت، گاز طبیعی، اورانیوم، بوکسیت، زغال سنگ، سنگ آهن، خاکهای کمیاب، لیتیوم، کروم، سرب، روی، سنگهای قیمتی، تالک، گوگرد، تراورتن، گچ و سنگ مرمر است.

پیشتر نیز، «سهیل شاهین» از سخنگویان طالبان، از نقش بزرگ چین و توان اقتصادی این کشور در بازسازی افغانستان سخن گفته بود.

صحبت های بلخی در حالی بیان شده است که سئول در تکاپوی تخلیه برخی افغان ها از افغانستان است.

«سا هون» مشاور امنیت ملی کره جنوبی به پارلمان این کشور گفت که سئول در حال بررسی گزینه های متعددی جهت پناه دادن به افغان هایی است که در کابل با کره جنوبی کار می کردند که یکی از این گزینه ها احتمال آوردن آنها به سئول است.

پیشتر نیز، وزیر خارجه کره جنوبی از احتمال مذاکره مقامات واشنگتن و سئول بر سر استفاده محدود از پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی برای نگهداری از پناهجویان افغان خبر داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید