بازگشت اداره شورایی به افغانستان؛

تکرار الگوی شوروی در افغانستان توسط طالبان

کدخبر: ۴۳۵۵۰۴
فرمانده ارشد طالبان: «سیستم دمکراتیک پایگاهی در افغانستان ندارد و شاید حکومت شورایی اداره امور در افغانستان را بر عهده گیرد.»
تکرار الگوی شوروی در افغانستان توسط طالبان

به گزارش اقتصادنیوز ، وحیدالله هاشمی، فرمانده ارشد طالبان به رویترز گفته که سیستم دمکراتیک پایگاهی در افغانستان ندارد و شاید حکومت شورایی اداره امور در افغانستان را بر عهده گیرد. او هبت‌الله اخوندزاده را رئیس احتمالی شورا معرفی کرده است.

وحیدالله هاشمی، فرمانده ارشد طالبان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز به چشم‌انداز حکومت طالبان، اداره امور، مسائل زنان و جذب نیروهای ارتشی پرداخته است و در این گفت‌وگو به زبان انگلیسی، توضیحاتی در باره ساختار حکومتی طالبان داد. هاشمی گفته که هبت‌الله آخوندزاده، رهبر اسلام‌گرایان می‌ماند و در صورت تشکیل یک شورای حکومتی، در راس آن قرار می‌گیرد، چیزی شبیه رئیس‌جمهور.

هاشمی افزوده که بسیاری از جوانب مربوط به شیوه حاکمیت طالبان بر افغانستان هنوز مشخص نشده‌ اما «افغانستان یک کشور دمکراتیک نخواهد بود.» او در توضیح امر گفته است: «سیستم دمکراتیک در کشور ما پایگاهی ندارد. ما بحث نمی‌کنیم که چه نوع سیستم سیاسی در افغانستان اعمال کنیم. سیستم ما قانون شریعت است و بس.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید