سناتور جمهوریخواه:

بایدن باید استعفا کند!

کدخبر: ۴۳۶۱۰۱
اقتصادنیوز: سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در پی کشته و زخمی شدن نیروهای آمریکایی در انفجار فرودگاه کابل خواستار استعفای جو بایدن و برخی مقامات دولتش شد.
بایدن باید استعفا کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا سناتور مارشا بلکبرن در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: جو بایدن، کامالا هریس، آنتونی بلینکن، لوید آستین و ژنرال مارک میلی همگی باید استعفا دهند، در غیراین صورت با استیضاح و برکناری از سمت‌های خود مواجه می‌شوند.

جمهوریخواهان پس از اعلام کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی در انفجار روز پنجشنبه فرودگاه کابل بار دیگر به سیاست خروج شتابزده بایدن از افغانستان انتقاد کردند.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به جمهوریخواهان گفت: امروز وقت سیاست بازی نیست. نیروی نظامی آمریکا به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند و ما انتظار داریم همه آمریکایی‌های عادی و سیاست مدار برای عبور از این مرحله و نابود کردن این تروریست‌ها در هر کجا که زندگی می‌کنند، با ما متحد باشند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی از سوی گروه تروریستی داعش گفت: در زمان مناسب برای حمله علیه داعش برنامه ریزی خواهیم کرد و این دشمن ما را باز نخواهد داشت.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره مسوولیت حوادث اخیر در افغانستان اظهار داشت مسوولیت هر آنچه را در افغانستان اتفاق افتاده است، بر عهده می‌گیرم.
وی در عین حال  گفت که  این توافقی بود که در دولت قبلی شده بود و ما باید آن را اجرا می‌کردیم.

"بیل اوربان" سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد شمار نیروهای نظامی کشته شده در انفجار روز پنجشنبه در کابل به ۱۳ نفر رسید.

به گزارش سی ان ان، سخنگوی سنتکام تعداد نیروهای آمریکایی مجروح شده را نیز ۱۸ نفر اعلام کرد.

پیش از این، ژنرال کنث مک‌کنزی فرمانده سنتکام اعلام کرد در انفجارهای فردوگاه کابل ۱۲ نیروی نظامی آمریکا کشته و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید