واکنش نیروهای احمد مسعود به خبر ورود نیروهای طالبان به پنجشیر

کدخبر: ۴۳۶۵۹۶
اقتصادنیوز: یک مقام طالبان اعلام کرد که نیروهای آنان روز شنبه از چند جهت بدون درگیری وارد خاک پنجشیر شدند، اما طرفداران احمد مسعود این سخنان را ادعایی بی اساس دانسته و آن را رد کردند.
واکنش نیروهای احمد مسعود به خبر ورود نیروهای طالبان به پنجشیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبکه طلوع نیوز، در حالی که مذاکرات طالبان و احمد مسعود ادامه دارد،  انعام الله سمنگانی یک مقام ارشد طالبان می گوید که باب گفت‌وگو باز است و امروز هیاتی متشکل از عالمان دین از سوی احمد مسعود به کابل آمده بود و با نمایندگان طالبان دیدار کرده‌اند.

سمنگانی افزود: هنوز درگیری صورت نگرفته، البته نیروهای طالبان از چندین جهت پیشروی داشته اند بدون این‌ که با مقاومت آن‌ها روبرو شده باشند.

وی مدعی شد که نیروهای امارت اسلامی از مسیرهای مختلف داخل خاک پنجشیر شده‌اند این در حالی است که رییس هیات جبهه مخالف طالبان وارد شدن نیروهای طالبان را به خاک پنجشیر رد کرد.

محمد الماس زاهد رییس هیات گفت‌وگو کننده جبهه مخالف طالبان گفت: در پنجشیر هیچ جنگی نیست و کسی داخل نشده است.

زاهد همچنین از برگزاری دور دوم مذاکرات میان دو طرف تا دو روز دیگر خبر داده و هشدار داد که شکست این مذاکرات برای هر دو طرف سنگین تمام خواهد شد.

وی گفت: شکست مذاکره برای هر دو طرف سنگین تمام می‌شود زیرا مداخله را برای خارجی‌ها فراهم می‌سازد و آن وقت جنگ پایدار خواهد شد.

از سویی هم دو سناتور دموکرات آمریکایی که بدون هماهنگی به افغانستان سفر کرده بودند اعلام کردند که پنجشیر باید یک منطقه امن شناخته شود و امریکا برخی از رهبران جبهه مخالف طالبان را به رسمیت بشناسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید