واکنش طالبان به شکست در پنجشیر/ منتظر دستورات فرماندهی عالی برای از بین بردن جبهه مقاومت هستیم

کدخبر: ۴۳۷۳۴۲
سخنگوی طالبان اعلام کرد که این جنبش آماده از بین بردن جبهه مقاومت در پنجشیر است اما همچنان حل این مسئله از طریق مذاکره را ترجیح می‌دهد.
واکنش طالبان به شکست در پنجشیر/ منتظر دستورات فرماندهی عالی  برای از بین بردن جبهه مقاومت هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در مصاحبه با العربی الجدید گفت: نیروهای طالبان هیچ گونه حمله‌ای به پنجشیر انجام نداده‌اند. درگیری‌های محدودی میان دو طرف رخ داد که به خاطر هدف قرار گرفتن نیروهای ما از سوی افراد مسلح در پنجشیر بود.

وی افزود: افراد مسلح جبهه مقاومت خودروی طالبان را هدف قرار دادند و ما مجبور شدیم مقابله به مثل کنیم. این درگیری‌ها به کشته شدن چهار تن از اعضای جبهه مقاومت و دو تن از اعضای طالبان منجر شد. اعضای طالبان توانستند کنترل سه پایگاه نظامی را در دست بگیرند. درگیری‌های دیگری در منطقه آندرات رخ داد.

وی گفت: ما به محاصره پنجشیر از تمام محورها ادامه می‌دهیم. افراد مسلح منتظر دستورات فرماندهی عالی طالبان برای از بین بردن جبهه مقاومت هستند اما طالبان همچنان مذاکره را برای حل این مسئله ترجیح می‌دهد.

جبهه مقاومت که مخالف طالبان است و رهبری آن را احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود برعهده دارد اعلام کرده بود که طالبان به بخش غربی حمله کرده و متحمل خسارت‌های زیادی شده و عقب نشینی کرده است.

طالبان و جبهه پنجشیر هفته گذشته طی نشستی با آتش بس تا زمان رسیدن به راهکار دائمی موافقت کردند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید