برادر احمد شاه مسعود به طالبان: برای جنگ آماده‌ایم/ پنجشیر سقوط نکرده است

کدخبر: ۴۳۹۰۴۹
احمد ولی مسعود برادر فرمانده سابق جبهه پنجشیر، ادعای طالبان مبنی بر سقوط این ولایت را به چالش کشید.
برادر احمد شاه مسعود به طالبان: برای جنگ آماده‌ایم/  پنجشیر سقوط نکرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «احمد ولی مسعود» برادر «احمد شاه مسعود» فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان و از چهره‌های مبارزه با طالبان، اطمینان داد که طالبان تمام منطقه پنجشیر در افغانستان را تصرف نکرده است.

احمد ولی مسعود که در جریان نشست هم اندیشی با موضوع افغانستان که توسط یک دانشگاه سوئیسی و نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل در ژنو سازماندهی شده بود، گفت: طالبان با همراهی تروریست‌ها آمدند تا جاده پنجشیر را بگیرند. کسانی که جغرافیای پنجشیر را می‌شناسند، با این مسیر آشنایی دارند. آنها آمدند تا یک مسیر را تصرف کنند، اما پنجشیر دره‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین فکر نکنید که چون آن جاده را گرفتند، پنجشیر را تصرف کرده‌اند. جبهه پنجشیر برای جنگ آمادگی کامل دارد و هزاران نیروی محلی در دره پنجشیر حضور داشته و آمادگی حمله را دارند.

پیشتر و پس از ادعای طالبان مبنی بر تسلط کامل بر پنجشیر در روز دوشنبه، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی این گروه، در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود: جنگ در افغانستان خاتمه یافت و انتظار می‌رود خبر اعلان تشکیل دولت جدید طی چند روز آینده اعلام شود.

این در حالی است که همزمان جبهه پنجشیر ادعای طالبان مبنی بر سقوط کامل این ولایت را به چالش کشیده و می‌گوید مبارزه همچنان ادامه دارد.

همچنین این جبهه طی اعلامیه‌ای در واکنش به اعلام کابینه دولت جدید در این کشور توسط طالبان، آن را اقدامی غیر قانونی تلقی کرد.

جبهه پنجشیر با بیان اینکه کابینه معرفی شده از سوی طالبان مشروعیت ندارد اعلام کرد که این جبهه بعد از مشورت با شخصیت‌های سیاسی، ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید