تکنسین‌های آموزش‌دیده وزارت ارتباطات پاکستان راهی کابل می‎‌‌شوند

کدخبر: ۴۴۰۰۷۸
اقتصادنیوز: کانال تلگرامی عصرما با یک دختر دانشجوی دانشگاه کابل گفت‌وگویی انجام داده است.
تکنسین‌های آموزش‌دیده وزارت ارتباطات پاکستان راهی کابل می‎‌‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز این دختر دانشجو مشاهدات خود از اتفاقات کابل پس از اشغال توسط گروه طالبان وبرپایی امارت اسلام را با این رسانه در میان گذاشته است.

عصرما نوشت: الهام، دانشجو دانشگاه کابل تاکید کرد: پس از چند روز قطعی اینترنت در کابل بالاخره امروز توانستیم از نت ضعیفی در دسترس مردم قرار گرفته استفاده کنم. اگر به افغانستان امروز نگاه کنیم دیگر نه امنیت داریم نه آینده اقتصاد و آموزشی بیشتر مردم با مواد مخدر روزگار می گذرانند. اینجا شبیه جهنم شده است. به نظر من هیچ کسی در جهان نیست که بخواهد و بتواند وضعیت ما را تغییر دهد بنابراین تنها امیدمان خداست.

وی درباره علت قطع شدن اینترنت و وصل شدن دوباره آن گفت: طالبان اطلاعاتی درباره تکنولوژی ندارند که بتوانند برای طولانی مدت اینترنت را قطع کنند اما متاسفانه خبردار شدیم که طالب ها، در حال آوردن تکنسین هایی پاکستانی تربیت شده در وزارت ارتباطات آنها هستند. به عبارتی در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود که پاکستان با سیطره بر شرایط و تکنولوژی موجود در افغانستان همه چیز را کنترل می کند.

این دانشجو و شهروند افغان در کابل با اشاره به رفتار طالبان در این شهر گفت: واقعیت این است که این روزها طالبان با مردم خوب رفتار می کند اما هیچ کسی نمی تواند به آنها اعتماد کند زیرا ما می دانیم آنها به دنبال جلب اعتماد جهانی هستند تا جهان آنها را به رسمیت بشناسد. قطعا پس از به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان، آنها همان کاری را انجام می دهند که می خواهند. چنانچه با پنجشیر تنها استانی که در برابرشان ایستادگی کرده با خشونت و بی رحمی برخورد می کند. البته طالبان در آنجا کشته بسیار هم داده است. در حال حاضر شرایط بیش از شرایط جنگی همچون وضعیت برخی کشورها بعد از انقلاب است به سرعت و در میان خودشان دادگاهی برگزار می شود و بعد هم خبر اعدام و تیرباران مخالفان طالبان به گوشمان می‎رسد.

او در پایان گفت: خبر حمله پهپادهای پاکستانی به پنجشیر را حتما شنیده اید و دوستان من که در آنجا بودند می گویند سربازان آمده از پاکستان که پاکستانی یا... و چینی هستند تحت عنوان طالبان با مردم پنجشیر در حال جنگیدند. درباره آینده اگر چه انتظار می‎رود مردم به قیام پنجشیر بپیوندند اما آنها نمی توانند چنین راهی را در پیش بگیرند چون طالب‌ها اسلحه ها و ابزاری که امکان استفاده برای درگیری دارد، از مردم گرفته اند. البته افغانستان به مقاومت احمد مسعود نیاز دارد و ما فعلا فقط امیدواریم که از این شرایط نجات پیدا کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید