تقلای طالبان برای حضور در سازمان ملل!

کدخبر: ۴۴۲۵۴۴
اقتصادنیوز: آلمان با حضور گروه طالبان در مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کرد.
تقلای طالبان برای حضور در سازمان ملل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، یک روز پس از درخواست طالبان برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت نمایش این گروه در سازمان ملل متحد هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

 

آلمان مانند دیگر کشورهای جهان دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته است اما مانند دیگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خواستار حفظ ارتباط و گفت‌وگو با این گروه  است.

آقای ماس که برای شرکت در هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد روز چهارشنبه گفت: « باید با طالبان گفت‌وگو کرد. اما مجمع عمومی سازمان ملل متحد چارچوب متناسبی برای این کار نیست. در هفته‌های گذشته برای تعامل با این گروه، کانال‌های متعددی در نظر گرفته شده است.»

با وجود آنکه طالبان بیش از یک ماه است که قدرت را در افغانستان به دست گرفته است اما نماینده دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل متحد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

طالبان شامگاه سه‌شنبه شب با ارسال نامه‌ای به آنتونیوگوترش، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی این گروه در دوحه را به‌عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرده است.

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درخواست معرفی سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل را در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به گزارش یورونیوز،مطرح کرد و همزمان خواستار در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شد.

احتمال آنکه دبیرخانه ملل متحد پیش از پایان مجمع عمومی امسال فرستاده طالبان را با سفیر کنونی افغانستان عوض کند، بسیار کم است.

وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه پس از نخستین نشست کاری مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت زنان و دختران در افغانستان به طالبان هشدار داد.

آقای ماس در یک پیام توییتری نوشت: «ما طالبان را با رفتارهایشان می‌سنجیم. آن‌ها در مسیر اشتباهی حرکت می‌کنند. ما به حمایت از زنان و دختران افغان ادامه می‌دهیم. با این هدف کمک‌های بشردوستانه را به شکل جدی افزایش می‌دهیم. ما برنامه‌ پذیرش پناهجویی کنشگران زن و مدافعان حقوق بشر را گسترش دادیم. ما بر وضعیت حقوق بشر از نزدیک و سخت‌گیرانه نظارت می‌کنیم.»

آغاز نشدن سال تحصیلی برای دختران در مقطع متوسطه، خانه‌نشینی زنان کارمند شهرداری کابل و جداسازی جنسیتی در دانشگاه‌ها، از جمله نگرانی‌های جهانی درباره وضعیت زنان در افغانستان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید