سخنگوی وزارت خارجه آمریکا :

پس از بازگشت به برجام دنبال مذاکره بر سر سایر موضوعات با ایران خواهیم بود

کدخبر: ۴۵۲۳۷۸
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته دولت این کشور به دنبال آن است از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای ورود به سایر موضوعات با ایران استفاده کند.
پس از بازگشت به برجام دنبال مذاکره بر سر سایر موضوعات با ایران خواهیم بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه تصریح کرد دولت جو بایدن بازگشت به برجام را نخستین اولویت خود می‌داند، اما قصد دارد از این بازگشت به عنوان سکویی برای مذاکره بر سر سایر موضوعات با ایران استفاده کند.

پرایس گفت: «ما همچنان معتقدیم بازگشت دوجانبه به برجام موثرترین روشی است که از طریق آن می‌توان برنامه هسته‌ای ایران را مهار کرد... بنابراین، این نخستین گام ما است.»

رهبر انقلاب فرمودند آینده را بسیار روشن و امیدوارکننده می بینم+ فیلم

وی اضافه کرد: «اگر بتوانیم به این پایبندی دوجانبه دست پیدا کنیم بعداً از آن برجام به عنوان مبنایی برای نه فقط طولانی‌تر و قوی‌تر کردن توافق، بلکه برای مذاکره بر سر سایر مسائل محل نگرانی که علاوه بر آمریکا برای کشورهای متحدان و شریکانمان در منطقه هم نگران‌کننده هستند، استفاده خواهیم کرد.»

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

دولت بایدن علاوه بر آنکه از ارائه ضمانت‌های لازم درباره عدم خروج از توافق خودداری می‌کند بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده اصرار دارد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

اخیراً مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تأکید کردند آمریکایی‌ها خواستن گنجاندن بندی در توافق هسته‌ای برجام برای ملزم کردن ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید