در تونس اعلام شد

صدور حکم بازداشت بین المللی رئیس‌جمهور پیشین

کدخبر: ۴۵۲۳۸۱
اقتصادنیوز: منابع قضایی تونس خبر دادند که قاضی پرونده رئیس جمهور پیشین تونس حکم بازداشت بین المللی را برای وی صادر کرده است.
صدور حکم بازداشت بین المللی رئیس‌جمهور پیشین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس، منابع قضایی تونس از صدور حکم بازداشت منصف المرزوقی رئیس جمهور پیشین این کشور خبر دادند.

روزنامه القدس العربی گزارش داد، منابع دادگاه بدوی تونس گفتند که قاضی پرونده المرزوقی، حکم بازداشت بین المللی را برای وی صادر کرده است.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس، المرزوقی را به «توطئه علیه امنیت ملی» این کشور متهم کرد و متعهد شد که گذرنامه وی را ابطال خواهد کرد.

سعید از وزیر دادگستری تونس خواست که تحقیقات قضایی درباره المرزوقی را کلید بزند. این در حالی است که المرزوقی چنین اتهاماتی را مردود می‌داند.

 رئیس جمهور تونس سوم مرداد ماه گذشته طی فرمانی، «هشام المشیشی» نخست‌وزیر این کشور را برکنار و علاوه بر تعلیق فعالیت پارلمان، مصونیت پارلمانی همه نمایندگان را لغو کرد، امری که باعث اعتراضاتی در سراسر این کشور شد.

از زمان اتخاذ تدابیر فوق العاده تاکنون تعدادی از نمایندگان پارلمان تونس از جمله معارضان این کشور یا بازداشت شده و یا بنابه اتهامات مختلف در اقامت اجباری بسر می‌برند.

این در حالی است اعتراضات مردمی در تونس همچنان ادامه داد و معترضان نیز تأکید دارند که باید رئیس جمهور و دولت این کشور برکنار شوند 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید