خاتمی: معیشت مردم تعارف ندارد

کدخبر: ۴۵۳۹۸۴
اقتصادنیوز: امام جمعه زنجان گفت: معیشت مردم تعارف ندارد.
خاتمی: معیشت مردم تعارف ندارد

 به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، علی خاتمی ظهر امروز (۲۱ آبان‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به توصیه‌های امام خمینی (ره) به مسئولان دولتی، عنوان کرد: بنا به تاکیدات معمار کبیر انقلاب، هرکس در هر شغلی و جایگاهی که قرار دارد اگر کار خود را به درستی و به‌صورت کامل انجام دهد، همه مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به سال‌روز بزرگداشت علامه طباطبایی، ادامه داد: امروزه یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین تفاسیر قرآن‌کریم بین علما و فقها تفسیر المیزان است که این تفسیر جامع یادگار این عالم بزرگ محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه گریزی به هفته کتاب زده و  یکی از راه‌های تعالی روح و افزایش آگاهی در جوامع را مطالعه عنوان کرد و افزود: مطالعه کتب دینی یکی از راهکارهای افزایش اطلاعات در این حوزه است که در همین راستا مطالعه کتب دینی مرتبط با اصول دین  و نیز مطالعه تاریخ که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

خاتمی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب‌خوانی که نشان از اهمیت این مسئله است، تاکید کرد: مسئله کتاب و کتاب‌خوانی با بخشنامه و ابلاغ حل نمی‌شود و امروز مطالعه نه تنها یک وظیفه بلکه یک واجب دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل قیمت‌ها و با بیان اینکه اگر اصناف و مردم انصاف را رعایت نکنند گرانی‌ها ادامه پیدا می‌کند، ادامه داد: معیشت مردم تعارف ندارد پس باید با تدبیر و نظارت بیشتر آرامش به مردم باز گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به دهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران، تصریح کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران وابسته به تلاش‌های شهدایی همچون این شهید است که جان خود را در راه اعتلای وطن فدا کرد.

خاتمی در ادامه با اشاره به ولادت امام حسن عسگری (ع) و ضرورت شناخت و الگوگیری از ائمه‌اطهار (ع)، متذکر شد: امامان و پیامبران نعمت‌های بزرگ و غیرقابل جایگزین هستند و با قدردانی از این نعمات در قدم اول شناخت و در مرحله دوم انتخاب آن‌ها به عنوان الگو در زندگی است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) و پیامبران بهترین و کامل‌ترین الگو برای سعادت بشر هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نوع شناخت درباره امامان و پیامبران  شناخت سبک زندگی آنها است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید