امام جمعه سیستان و بلوچستان: فقط دعا برای رفع مشکلات اقتصادی کفایت نمیکند

کدخبر: ۴۵۷۲۳۶
امام جمعه سیستان و بلوچستان میگوید که فقط دعا برای رفع مشکلات اقتصادی و کم آبی کفایت نمیکند.
امام جمعه سیستان و بلوچستان: فقط دعا برای رفع مشکلات اقتصادی کفایت نمیکند

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشار به اینکه برای رهایی جامعه از مشکلات اقتصادی و کم آبی دعا تنها کفایت نمی‌کند باید کار و با مدیریت درست از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد افزود: بسیجی قبل از اینکه عضو سازمانی باشد یک مسلمان معیار در تراز انقلاب اسلامی است.

مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان افزود: گاهی گرفتاری‌ها نتیجه عملکرد انسان است یعنی خداوند به عنوان نتیجه اعمال مشکلی پیش می‌آورد و می‌خواهد فرد و جامعه یادبیاورد در مسیری اشتباه است.

خطیب نماز جمعه زاهدان با اشار به اینکه برای رهایی جامعه از مشکلات اقتصادی و کم آبی دعا تنها کفایت نمی‌کند باید کار و با مدیریت درست از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد افزود: بسیجی قبل از اینکه عضو سازمانی باشد یک مسلمان معیار در تراز انقلاب اسلامی  است.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور بویژه مشکلات اقتصادی باید با مدیریت قوی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت‌ها حضور بسیج و حضور موثر مردم در تمام عرصه‌هاست.

وی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا و رهایی فرد و جامعه از مشکلات و تنگناهای  فردی و اجتماعی رو به درگاه خداوند آوردن، دعا، استغفار، توبه، بازگشت به خدا و عمل به احکام دینی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: اکنون کشور ما دچار مشکلات متعددی است چه مشکلات مثل دغدغه‌های معیشتی و کم آبی این مشکلات به هر جهت که باشد باید مایه تذکر ما  موجب توبه و بازگشتمان به سوی پروردگار باشد.

وی تصریح  کرد: باید با حضور قلب، دل شکسته و استغفار برای حل مشکلات کشور و بهبود وضعیت معیشت، اشتغال، کار و مسکن به ویژه برای جوانان دعا کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا و حفظ جامعه از مشکلات کار درست و استفاده صحیح از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌هاست.

آیت اللّه محامی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج نیز گفت: بسیج با اخلاص، توانی متکی به خدا و پایگاه مردمی‌اش از ظرفیت‌های بزرگ کشور است تصریح کرد: مسوولان محترم چه مسوولان کشوری و چه استانی به تعبیر شهید بهشتی شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت و در فکر خدمت به مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه باید براساس شایسته سالاری کسانی که توان خدمت به مردم را دارند انتخاب شوند گفت: اگر اکثر مسوولان همچون شهید مدرس در برابر تهدیدها آزاد بودند ما وضعیت بهتری داشتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید