ناوگان بالگردهای سیکورسکی آمریکایی ارتش کانادا زمین‌گیر شد

کدخبر: ۴۶۰۱۹۴
اقتصادنیوز: منابع خبری از زمین‌گیر شدن ناوگان بالگردهای پیشرفته رزمی ارتش کانادا به‌دلیل مشاهده ترک بر دم این بالگردهای ساخت آمریکا خبر دادند.
ناوگان بالگردهای سیکورسکی آمریکایی ارتش کانادا زمین‌گیر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع خبری از زمین گیر شدن ناوگان بالگردهای پیشرفته رزمی ارتش کانادا به دلیل مشاهده ترک بر دم این بالگردها خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «آتلانتیک» از مجموع ۲۳ بالگرد «سیکورسکی سی‌اچ-۱۴۸سیکلون» ارتش کانادا، ترک‌هایی  در ۱۹ فروند این بالگردها کشف شده است.

این شکاف‌ها در ۲۶ نوامبر (جمعه 5 آذر) زمانی که یکی از بالگردها تحت تعمیرات برنامه ریزی شده قرار گرفت  پیدا شد. بررسی‌های بعدی روی سه بالگرد دیگر نیز ترک‌هایی را نشان داد.

به دنبال این حادثه، تمام ناوگان بالگردهای سیکورسکی سی‌اچ-۱۴۸سیکلون ارتش کانادا زمین گیر شدند.

روز دوشنبه، سخنگوی وزارت دفاع کانادا گفت که  این واکنش زودهنگام بوده و ارتش هنوز در حال بررسی علت ترک‌ها و نحوه تعمیر آنها است. 

این بالگرد اولین پرواز خود را در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۸ انجام داد و به تمام کارشناسان نظامی ثابت کرد تنها یک نمونهبی ارزش از بالگرد اس-۹۲ ساخت سیکورسکی نخواهد بود، بلکه یک بالگرد دوزیست مانند شینوک خواهد بود که توانایی نشستن در مدت کوتاهی در آب را نیز خواهد داشت. این بالگرد از همان ابتدا به عنوان جانشینی برای بالگرد «سی کینگ» بود.

ارتش کانادا از جمله ۲۰ ارتش قدرتمند در جهان است. کانادا در عملیات نظامی آمریکا در افغانستان و عراق شرکت داشته و یکی از اعضا مهم ناتو است.

چندی قبل یک فروند از این  بالگرد حین تمرین برای اجرای عملیات ناتو به منظور تقویت امنیت در اروپای مرکزی و شرقی بود، ناگهان ارتباط خود را با مرکز از دست داد و سقوط کرد. این بالگرد نظامی کانادا در دریای مدیترانه نزدیک سواحل یونان سقوط کرد و این سانحه یک کشته و ۵ ناپدید برجای گذاشت.

این مرگبارترین فاجعه نظامی کانادا طی ۱۴ سال گذشته بوده است. در ژوئیه ۲۰۰۷، شش سرباز کانادایی بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در افغانستان کشته شدند. کانادا حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نظامی در نقاط مختلف جهان دارد که ۹۱۵ نفر آن‌ها در خدمت ناتو هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید