ابراهیم رییسی برای لرستانی چه گفت/ دستوکار مدیریت منابع آب کشور

کدخبر: ۴۶۰۷۵۱
ابراهیم رئیسی در مجمع اقشار مختلف مردم لرستان چه گفت؟
ابراهیم رییسی برای لرستانی چه گفت/ دستوکار مدیریت منابع آب کشور

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، ابراهیم رییسی، رئیس جمهور عصر جمعه در جمع نمایندگان اقشار مختلف مردم لرستان افزود: آب باید هم به صنایع ، کشاورزی و شرب برسد، بنابراین مدیریت آب بسیار با اهمیت است، و با توجه به اینکه به سدهای لرستان به ویژه معشوره اشاره شد باید کار آن حتما و سریع آغاز شود.

وی تاکید کرد: مطالعات این سد انجام، ضرورت آن تشخیص داده و کارهای مقدماتی انجام شده است تا لرستان از ترسالی و خشکسالی متضرر نشود و نعمت آب در این استان به تولیدات تبدیل شود.

رییس جمهور همچنین اضافه کرد: برای من دلنشین بود که در اجتماعات مردم لرستان از نزدیک حضور پیدا کنم ولی شرایط کرونایی اینطور ایجاب کرد در مجلس محدودی در خدمت مردم باشیم.

ابراهیم رییسی گفت: لرستانی ها مردم متدین، مخلص مقاوم ولایتمداری هستند که هشت سال دفاع مقدس پشتوانه عظیمی برای جبهه و رزمندگان بودند که، آزادگان، جانبازان، ایثارگران و ۶ هزا و ۳۰۰ شهید گواه صدق آنان است.

وی با بیان اینکه از صداقت، پاکی ، صفا و وفای مردم لر همین بس که لر بودن با صداقت و پاکی مترادف شده است ادامه داد: این خطه افتخارات بسیار ، سرداران رشید، بزرگانی از مفاخر و علما برای جهان اسلام از جمله آیت الله العظمی بروجردی، مرحوم بحرالعلوم، آیت الله کمالوند، حاج سید حسن طاهری خرم آبادی، دکتر سید جعفر شهیدی، دکتر عبدالحسین زرین کوب دارد  .

رییس جمهور تصریح کرد: لرستان همچنین خانواده شهدا را به عنوان مفاخری دارد که پای انقلاب، نظام و ارزش ها ایستادگی کرده اند.

ابراهیم رییسی افزود: ۱۲ میلیارد مترمکعب رواناب در لرستان عدد بسیار بالایی است که باتوجه به  خاک حاصلخیز، معادن ارزشمند، کشاورزی و فضای کشت خوب اگر نتوانسته ایم درست از این داشته ها بهره برداری کنیم به دلیل ندیدن این موهبت و امکانات بوده است.

وی اظهار داشت: لرستان آب، هوای بسیار مناسب، خاک حاصلخیز و نیروی انسانی جوان کارآمد انقلابی دارد که چون نیروی های عظیم انقلابی حاضر و پای کار هستند می توانند برای استان و کشور مفید باشند.

ضرورت بازنگری در بهره برداری از امکانات لرستان

رییس جمهور ادامه داد: باید در نوع بهره برداری از امکانات لرستان توسط دولتمردان بازنگاهی شود و فرهیختگان و اهل نشر کمک کنند، با نگاه عمیق بنگرند که چگونه از این امکانات استفاده کرده ایم.

ابراهیم رییسی گفت: برای این مهم باید تحول در شناخت، نوع فرآیندها، نهادها و شکل کار نهادی ایجاد شود، ما وضع موجود را خوب ببینیم و ببینیم می شود به یک وضعیت متفاوت رسید که چون زیرساخت های آن در استان وجود دارد امکانپذیر است.

وی تحول در این استان را منتهی به رفع  آسیب های اجتماعی دانست که مردم را رنج می دهد و بیان کرد: من برای تحول و ایجاد شرایط می خواهم از همه کمک بگیرم با کمک دولت، همه نهادها و حوزه های مختلف، کار متفاوتی را رقم بزنیم چون همه دلسوزان در کنار هم یک هدف مشترک داریم و می خواهیم شرایط را متحول کنیم.

ابراهیم رییسی افزود: برای این مهم نیازمند اراده جدی هستیم و بعد از آن زیرساخت ها مهم است که وجود دارد و همه به ویژه دولتمردان باید پای این تحول ایستادگی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید