امام جمعه بوشهر درباره جوانان چه گفت

کدخبر: ۴۶۲۴۳۳
برای رفع مشکلات باید به جوانان میدان داد.
امام جمعه بوشهر درباره جوانان چه گفت

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایسنا، غلامرضا هاشمی،  امام جمعه موقت بوشهر  در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر امروز با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: جایگاه اسلام و عظمت خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام روز به روز برای مردم در نقاط مختلف جهان آشکارتر می‌شود و روی آوردن به این معنویت تا ظهور حضرت مهدی موعود (عج) برای گسترش عدالت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه باید به نور معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) خود را نزدیک‌تر کنیم، اضافه کرد: این مهم با عمل به آموزه‌های سبک زندگی فاطمی امکان‌پذیر خواهد بود چرا که سبک زندگی حضرت زهرا (س) نه فقط زمینه کمال انسان را فراهم کرده بلکه هدایت‌گر بشر است.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح تصریح کرد: تفکر و شخصیت شهیدان مفتح و مطهری در جامعه را اثرگذار است، این شهیدان، دانشگاهیان و دانش‌آموختگان حوزوی را عامل پیشرفت در جامعه می‌دانستند و زمینه تقویت اتحاد در جامعه اسلامی را فراهم می‌کردند.

هاشمی بیان کرد: اکنون کشور و استان بوشهر مسیر رشد و پیشرفت طی می‌کند و تاکنون اهداف دشمن در ایجاد اختلاف محقق نشده است. اگر می‌بینید که آمریکا در مقابله با نظام جمهوری اسلامی با رویکرد نظام ناتوان مانده دلیل آن وجود نیروهایی جوان و انقلابی برای دفاع از این آب و خاک است.

وی یادآور شد: جوانان گام اول انقلاب با رشادت و تاسی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی کردند و اکنون در بیانیه گام دوم نقش مهم جوانان انقلابی و فرهیخته از جمله دانشگاهیان و حوزه‌ها بسیار مهم است.

خطیب نماز جمعه بوشهر عنوان کرد: جوانان با شعور و شور انقلابی در همه صحنه‌ها در کنار شهید سلیمانی‌ها حضور یافتند و زمینه اقتدار و پیشرفت جامعه را فراهم کردند از این رو میدان دادن به جوانان یک ضرورت است.

هاشمی افزود: جوانان فرهیخته و انقلابی در خدمات‌رسانی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند اکنون نیز برای عبور از مشکلات، میدان دادن به جوانان در پست‌های مدیریتی و مسئولیتی یک ضرورت است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس عزای اهل بیت علاوه بر اتصال مسلمانان با اهل بیت فرصتی فراهم می‌آورد تا به صورت دسته جمعی برای گره گشایی از مشکلات امت اسلامی و طلب باران دعا کرد. چرا که دعاهای جمعی اثرگذاری بیشتری دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید