امام جمعه شیراز: بودجه باید عادلانه برای همه مردم کشور تقسیم شود/ اگر از مسیر رهبری تخطی نکنیم، عزت آخرت را کسب میکنیم

کدخبر: ۴۶۴۰۷۵
امام جمعه شیراز میگوید بودچه باید عادلانه میان مردم تقسیم شود.
امام جمعه شیراز: بودجه باید عادلانه برای همه مردم کشور تقسیم شود/ اگر از مسیر رهبری تخطی نکنیم، عزت آخرت را کسب میکنیم

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از تسنیم، امام جمعه شیراز گفت: خواهش از مجموعه نمایندگان و مسئولان استان این است که سهم فارس از بودجه ۱۴۰۱ عادلانه باشد، متناسب با جمعیت، پهنه و ظرفیت‌های استان بودجه بدهند.

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه حاکم باید از جانب خدا تعیین شده باشد، اظهارداشت: باید توحید در حاکمیت هم مورد توجه قرار داد و امام رضا(ع) در حدیث سلسله‌الذهب بر همراهی ولایت و امامت تاکید کرده؛ به همین منظور بوده است.

وی با بیان اینکه مقام توبه از مقامات کسب معنویت است، گفت: باید توبه را به عنوان یکی از پله‌های نزدیکی به خدا در نظر گرفت و قبل از اینکه فرصت از دست برود توبه حقیقی کنیم‌.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز جمعه با بیان اینکه روز سوم دی ماه، سالگرد عملیات کربلای 4 است، افزود: کربلای 4 در تاریخ دفاع مقدس ما یک حالت تراژدی‌گونه دارد که رزمندگان اراده پولادین جوانان مسلمان را به دشمن نشان دادند اما به دلیل خیانتی که رخ داده بود، همه آنها به شهادت رسیدند. امروز یادمان علقمه در کنار اروند توسط استان فارس برپا شده و از این حیث مایه افتخار برای ما است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه روز هشتم دی ماه به نام صنعت پتروشیمی نامگذاری شده است، بیان کرد: پتروشیمی در استان فارس یک سابقه طولانی دارد یعنی مادر پتروشیمی جنوب کشور پتروشیمی فارس است، توقع این است که این جلوداری حرکت علمی برای استان فارس باقی بماند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه‌های استان فارس نیاز به حمایت دارند، عنوان کرد: در آمایش آموزش عالی کم لطفی‌هایی به ظرفیت‌های موجود در استان و نیازهای فارس شده است که امیدواریم وزیر علوم به این مسئله توجه کنند و نباید قطب بودن این مراکز مورد بی‌توجهی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه پتروشیمی‌های استان نیز باید توسعه یابد، تصریح کرد: البته مصوباتی بوده اما برای اجرا کم لطفی شده است و همت وزیر نفت و همکاری همه مدیران استانی باید این عقب‌ماندگی را جبران کند.

وی با بیان اینکه 9 دی روز بصیرت است، گفت: بصیرت یعنی ولی را دیدن و پشت سر ولایت حرکت کردن؛ امروز مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای چراغ روشن و فروزنده‌ای است که باید به دنبال ایشان باشیم مطمئن هستیم اگر از این مسیر تخطئی نکنیم عزت دنیا و آخرت را کسب می‌کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم صهیونیستی که امروز حرف‌های بزرگتر از دهانشان می‌زنند، افزود: به همه مدیران این رژیم جعلی می‌گوییم که رهبری گفتند مطمئن باشید دوره بزن درو تمام شده است، اسرائیل 25 ساله آینده را نخواهد دید و با این حرف‌ها زودتر از این 25 سال نابود می‌شوند. نگاه به مرزهای ایران را برای خود ممنوع کنند اگر می‌خواهند نفس‌های نامبارکشان همچنان برقرار باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه بودجه 1401 در مجلس در حال بررسی است، اظهار داشت: همه به دنبال این هستند که سهم بیشتری از بودجه برای خود بگیرند اما این را برای خود درست نمی‌دانیم که حق دیگران را بگیریم معتقدیم که بودجه باید عادلانه برای همه مردم کشور تقسیم شود و نماز جمعه محل تحریک عصبیت نیست ولی اجرای عدالت باعث می‌شود روحیه برادری و اخوت تقویت شود.

امام جمعه شیراز گفت: خواهش از مجموعه نمایندگان و مسئولان استان این است که سهم فارس عادلانه باشد، متناسب با جمعیت، پهنه و ظرفیت‌های استان بودجه بدهند اگر یک درصد به سهم فارس اضافه شود عادلانه می‌شود و باید همه کسانی که تاثیرگذار باشند پیگیری کنند و این بر اساس عدالت است‌.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: اگر این محقق شود وضعیت استان فارس در وجوه مختلف تولید و اشتغال و دیگر موارد به صورت محسوسی تغییر می‌کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید