انتشار تصویر حمله پهپادی مرگبار کابل توسط پنتاگون

کدخبر: ۴۷۰۵۱۲
اقتصادنیوز: وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه برای اولین بار تصاویر حمله پهپادی به کابل در ماه اوت (۷ شهریور) سال ۲۰۲۱ را که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر از اعضای یک خانواده شد منتشر کرد.
انتشار تصویر حمله پهپادی مرگبار کابل  توسط پنتاگون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الجزیره، این تصاویر ابتدا از طریق دعوی قانون آزادی اطلاعات توسط نیویورک تایمز منتشر شد و پس از آن فرماندهی مرکزی آمریکا آن‌ها را منتشر کرد. 

این تصاویر چند دقیقه قبل از حمله مرگبار پهپاد "ام کیو-۹ ریپر" ارتش آمریکا به یک خودروی پارک شده در حیاط خانه‌ای در کابل در ۲۹ ماه اوت ۲۰۲۱ (۷ شهریور ۱۴۰۰) را نشان می‌دهد. 
این تصاویر همچنین نشان می‌دهند که خودروی هدف قرار گرفته درحال پارک کردن در حیاط خانه است و در کنار آن حداقل دو فرد با لباس‌های سفید و سیاه حضور دارند. همچنین تصاویر منتشر شده عبور و مرور مردم از مقابل خانه قربانیان این حمله هوایی را نشان می‌دهند. 
سپس آتش و دود در تصاویر مشاهده می‌شود و مردم هراسان از اطراف خانه دور می‌شوند. 
پیش از این،  بررسی پنتاگون در حمله پهپادی ۲۹ ماه اوت آمریکا در کابل که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر از جمله هفت کودک شد نشان داد که حداقل یک کودک در تصاویر ضبط شده دو دقیقه قبل از این حمله مشاهده می شود.

ماه شهریور سال جاری بود ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارتش آمریکا اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه شهریور واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۰ غیرنظامی در کابل کشته شده‌اند.  
مک کنزی در کنفرانس خبری در پنتاگون که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می‌شد، اعلام کرد که تحقیقات نظامی آمریکا در مورد حملات مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل در ماه اوت نشان داد که در این حمله ۱۰ غیرنظامی کشته شدند و راننده و خودروی مورد هدف قرار گرفته نیز احتمالا تهدیدی از طرف گروه داعش شاخه خراسان نبوده‌اند.  
این مقام نظامی آمریکایی اعتراف کرد که این حمله اشتباه صورت گرفته و سپس عذرخواهی کرد.  
پنتاگون نخست این حمله را ماموریتی موفق برای جلوگیری از بمب گذاری دیگری در فرودگاه کابل مطرح کرد. در حمله نخست داعش به فرودگاه کابل هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی ۱۳ نیروی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ نفر از افغان‌ها در ۲۶ اوت جان باختند.  
مصاحبه‌ها و ویدئوهای نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که حمله پهپاد ریپر آمریکا به خودرویی در کابل در ۲۹ اوت (هفتم شهریور) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است موجب کشته شدن یک امدادگر و اعضای خانواده‌اش شد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید