شلیک موشک های کره شمالی /بازدید کیم جونگ اون از کارخانه تولید موشک

کدخبر: ۴۷۲۱۵۶
روز چهارشنبه دو فروند موشک، کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح کره شمالی آزمایش شد.
شلیک موشک های کره شمالی /بازدید کیم جونگ اون از کارخانه تولید موشک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کره شمالی می‌گوید روز چهارشنبه دو فروند موشک کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده و رهبر این کشور نیز از کارخانه محل تولید این تسلیحات بازدید کرده است.

 

دولت کره شمالی بامداد جمعه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که یک روز قبل دو فروند موشک، کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز از کارخانه محل تولید این موشک‌ها و دیگر سامانه‌های تسلیحاتی مهم این کشور بازدید کرده است.

در بیانیه کره شمالی آمده است: «آکادمی علوم دفاعی جمهوری دموکراتیک خلق کره، آزمایشی را برای به‌روز رسانی سامانه موشکی کروز دوربرد و آزمایشی را برای تأیید قدرت کلاهک متعارف برای موشک های هدایت شونده تاکتیکی سطح به سطح انجام داد».

بر اساس این گزارش، موشک‌های کروز به مدت ۹۱۳۷ ثانیه پرواز کردند و به جزیره مورد نظر در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اصابت کردند.

به نوشته یونهاپ، آکادمی علوم دفاعی کره شمالی اعلام کرد که مؤسسه ساخت کلاهک موشکی زیر نظر آن به توسعه کلاهک‌های قدرتمندی که قادر به انجام وظایف و مأموریت‌های رزمی هستند، ادامه خواهد داد.

بامداد پنجشنبه بود که ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ دو فروند پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری است؛ رقمی که به‌اندازه تمام آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱ بود.

پیش از این کیم به به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ‌یانگ از اواخر سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اعمال کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید