روایت از دیداری در قم که به اصرار انجام شد/ مرجعی که دنبال مدح قالیباف نبود

کدخبر: ۴۷۷۲۰۰
اقتصادنیوز: مسئول دفتر آیت‌الله صافی‌گلپایگانی ا اشاره به بی میلی این مرجع تقلید برای دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله گفتند، اگر دیدار کنم‌ حرفم را می‌زنم.
روایت از دیداری در قم که به اصرار انجام شد/ مرجعی که دنبال مدح قالیباف نبود

به گزارش اقتصادنیوز ، روزنامه شرق نوشت:

 مسئول بخش استفتائات و اجازات دفتر مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی، روایتی تازه از دیدار این مرجع تقلید با رئیس مجلس را تعریف کرده است.

آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی سه ماه قبل از فوت، در دیدار با محمدباقر قالیباف به مشکلات کشور اشاره کرده و گفته بود: «گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است».

حجت‌الاسلام محسن اکبری‌شاهرودی در گفت‌وگو با «عصر ایران» درباره این دیدار که اواخر مهرماه برگزار شد، گفته: «در آن دیداری که قرار بود جناب آقای قالیباف تشریف بیاورند، ایشان به دلایل کسالت و بنا بر دلایلی نمی‌خواستند قبول کنند. به هر حال با اصرار پذیرفتند، اما گفتند اگر من دیدار کنم، حرفم را می‌زنم و باید بگویید که ما در دفاع از نظام و مردم حرف می‌زنیم و ساکت نیستیم. این‌گونه نیست که مردم گمان کنند وقتی مسئولان می‌آیند ما فقط مدح و تمجید کنیم، بلکه تمام هم و غم ما مردم شریف هستند». سخنان این مرجع تقلید با رئیس مجلس باعث شد تا برخی از رسانه‌ها مانند «رجا‌نیوز» و برخی اصولگرایان تندرو به ایشان حمله کنند.

حجت‌الاسلام اکبری‌شاهرودی افزود: «وقتی به ایشان توهین شد، در دفاع از ایشان اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و همه جناح‌ها و احزاب وارد شدند. مقاله سعید حجاریان را بخوانید، در این مقاله از آقای صافی بسیار تعریف کرده است با وجودی که ایشان یک اصلاح‌طلب است. اصولگراها و جامعه مدرسین از ایشان دفاع کردند. بالاخره همه وارد شدند چون در ایشان، هوای نفس نمی‌دیدند و کارهایشان را الهی می‌دانستند».

او همچنین نظر مرحوم آیت‌الله صافی‌گلپایگانی درباره «برجام» را این‌گونه عنوان کرد: «از نظر ایشان ارتباط با کشورهای غیر‌اسلامی با ملاک حفظ عزت و هویت اسلامی اشکالی نداشت، همان‌طور که مرحوم امام و رهبری معظم فرمودند و الان هم تصمیم بر همین است. بعضی‌ها که از مواضع ایشان بی‌اطلاع هستند، شروع به اهانت کردند؛ غافل از اینکه مواضع ایشان مورد تأیید امام و مقام معظم رهبری بود. آثار آیت‌الله صافی پر از مخالفت با استکبار و مخالفت با دشمنان اسلام است. کسی نمی‌تواند ایشان را به دوستی و رفاقت با دشمنان اسلام متهم کند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید