پیشنهاد مهم رئیس جمهور کره جنوبی به روسیه در مورد اوکراین

کدخبر: ۴۷۸۲۲۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهور کره جنوبی با انتقاد از تصمیم مسکو در مورد شرق اوکراین، به ضرورت پیدا کردن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران اوکراین از طریق گفتگو تاکید کرد.
پیشنهاد مهم رئیس جمهور کره جنوبی به روسیه در مورد اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز اقتصادنیوز به نقل از مهر، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در واکنش به اقدام روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک گفت: باید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام گذاشته شود. وی بر ضرورت یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران اوکراین از طریق گفتگو تاکید کرد.

روسیا الیوم گزارش داد، «مون جائه این» در جلسه مشترک شورای امنیت ملی و شورای امنیت خارجی و استراتژی اقتصادی با اشاره به اینکه تحولات اوضاع اوکراین بسیار ملتهب است تاکید کرد: آمریکا و کشورهای غربی به رسمیت شناختن جمهوری‌های شرق اوکراین از سوی روسیه را به شدت محکوم می‌کنند و استقلال این دو منطقه از اوکراین را نقض قوانین بین المللی دانسته و در حال آماده شدن برای اقدامات جدید علیه روسیه هستند.

«مون جائه این» تاکید کرد: کشورهای سراسر جهان باید متحد شوند و برای راه حلی سریع و صلح آمیز برای بحران اوکراین تلاش کنند.

رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. رئیس جمهور روسیه گفت: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید