واکنش کرملین به اظهارات اخیر اردوغان درباره دونتسک و لوگانسک

کدخبر: ۴۷۸۲۵۱
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه شنبه تصمیم روسیه درباره به رسمیت شناختن استقلال مناطق خودمختار «لوهانسک» و «دونتسک» در شرق اوکراین را «غیر قابل قبول» دانست و در پی آن کرملین به اظهارات او واکنش نشان داد.
واکنش کرملین به اظهارات اخیر اردوغان درباره دونتسک و لوگانسک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که به رسمیت شناختن جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک از سوی روسیه را غیرقابل قبول خوانده بود، گفت: ما با ترکیه در برخی مسائل اختلاف داریم.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، پسکوف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اختلافات بین روسیه و ترکیه، مانع بنای روابط دوجانبه بین دو کشور نمی شود. 

رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه شنبه تصمیم روسیه درباره به رسمیت شناختن استقلال مناطق خودمختار «لوهانسک» و «دونتسک» در شرق اوکراین را «غیر قابل قبول» دانست.

پسکوف گفت: ما با ترکیه در مساله کریمه هم اختلافات داریم این مساله مانع توسعه روابط دوجانبه نمی شود. به همین دلیل بخشی از روابط ما با آنکارا مشکل دارد اما عرصه هایی نیز وجود دارد که در آن به موفقیت دست یافته ایم.  

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در مورد قصد اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با روسیه که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در باره آن سخن گفته و طرح مربوطه به پارلمان اوکراین ارائه شده است، گفت: اگر روابط دیپلماتیک روسیه و اوکراین قطع شود، مشکلات بیشتری در روابط دو کشور پدید می آید.   

به گزارش ایرنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در به رسمیت شناختن استقلال مناطق «لوهانسک» و «دونتسک» از اوکراین «غیر قابل قبول» خواند و گفت که این تصمیم پوتین نقض تمامیت ارضی اوکراین است.

رئیس جمهور ترکیه، در عین حال خواستار پایبندی طرفین «به حکمت و قوانین بین المللی» شد و گفت: ما به عنوان کشوری واقع در سواحل دریای سیاه باید مجموعه تدابیری را اتخاذ کنیم و این همان کاری است که عملا انجام می‌دهیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و با سران این مناطق قراردادهای دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید