تحریم شدید روسیه توسط اتحادیه اروپا

کدخبر: ۴۷۸۴۸۴
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا ۳۵۱ نماینده دومای روسیه و ۲۷ فرد یا نهاد نزدیک به ولادیمیر پوتین را تحریم کرده است.
تحریم شدید روسیه توسط اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، شورای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو تصویب کرد.

نام ۳۵۱ نماینده دومای روسیه که با به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک موافقت کردند در فهرست تحریم‌شدگان دیده می‌شود. علاوه بر این ۲۷ فرد یا نهاد نزدیک به ولادیمیر پوتین نیز تحریم شده‌اند. نام سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و آنتون واینو، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روسیه نیز در میان تحریم‌شدگان دیده می‌شود. 

بنا به تصمیم شورای اتحادیه اروپا اموال این افراد توقیف می‌شود و آنها اجازه سفر به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. 

پس از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک و اعزام نیروی نظامی به این دو منطقه در شرق اوکراین، واکنش آمریکا و غرب از اعلام تحریم علیه مسکو فراتر نرفته است.

با این حال، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد برای مقابله با تهدید نظامی روسیه نیروهای بیشتری را به کشورهای حوزه بالتیک می‌فرستد.

سران ۲۷ کشور اروپایی نشست اضطراری تشکیل می‌دهند

شارل میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرد نشست اضطراری سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای بررسی بحران اوکراین و اقدامات روسیه علیه این کشور، عصر پنج‌شنبه در بروکسل برگزار می‌شود.

میشل در بیانیه‌ای تصریح کرد: «فدراسیون روسیه با اقدامات تهاجمی، قوانین بین‌المللی و همچنین تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را نقض کرده است. آنها همچنین نظم امنیتی اروپا را تضعیف کرده‌اند. مهم است که ما متحد و مصمم بمانیم و رویکرد و اقدامات جمعی خود را با هماهنگی یکدیگر مشخص کنیم.»

این نشست قرار است از ساعت ۲۰ روز پنج‌شنبه به وقت بروکسل به صورت حضوری برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید