توئیت جنجالی نماینده موافق طرح صیانت در توئیتر فیلتر/ آقای نماینده درست صحبت کن!

کدخبر: ۴۸۰۲۴۹
جدی‌ترین مخالف طرح صیانت، مردم هستند. مردمی که فضای مجازی تبدیل به عضوی از خانواده آنها شده و حتی بخش بسیاری از طریق آن امرار معاش می‌کنند.
توئیت جنجالی نماینده موافق طرح صیانت در توئیتر فیلتر/ آقای نماینده درست صحبت کن!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد در مجلس و از موافقان طرح صیانت از فضای مجازی در توییتر که فیلتر است و تحت صیانت شدید، توییتی زد که حسابی جنجال به پا کرد.

او در توئیتی با هشتگ فضای مجازی خطاب به مخالفان طرح صیانت نوشت:« فضای مجازی؛ ۱. به دلیل اهمیت، موضوعی حاکمیتی و محتاج قانونگذاری است. ۲. در کشورهای پیشرفته قانونمند است.۳. چند وجهی،پیچیده و نیازمند مدیریت فراقوه ای است. ۴. گرگ های مجازی و  سگ‌های قلاده بلند غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند. ۵. قانونمندی، به نفع کسب و کارهای سالم مجازی است.»

بعد از آن توییت و این ماست‌مالی توییت، لازم است چند نکته را خطاب به این نماینده مجلس مطرح کنیم. بعد از واکنش‌های تند در شبکه‌های اجتماعی، آقای نماینده برای توجیه این ادبیات زشت و ناپسند خود گفت:«سگ قلاده بلند مثال علمی بود از «ریچارد المان» رییس سابق سیا»!

اول: جدی‌ترین مخالف طرح صیانت، مردم هستند. مردمی که فضای مجازی تبدیل به عضوی از خانواده آنها شده و حتی بخش بسیاری از طریق آن امرار معاش می‌کنند. پس لطفا با مردم درست صحبت کنید و فکر نکنید که شما قیم آنها هستید و می‌توانید هرگونه که دل‌تان می‌خواهد با آنها صحبت کنید.

دوم: به نظر می‌رسد بعد از واکنش‌های مردم و هوا شدن طرح صیانت البته فعلا، از جامعه عصبانی و با این الفاظ در حال خالی کردن خشم خود هستید.

سوم: همانطور که در بالا گفته شد، مردم مخالف اصلی این طرح هستند. پس یعنی بخش بزرگی از جامعه غرب گرا هستند. چه خبری بهتر از این برای دولت‌های غربی از زبان جناب‌تان!

7 نکته در مورد

چهارم: این تصمیم شما هنوز یک طرح است و شما با مخالفان آن اینگونه برخورد می‌کنید؛ وای به روزی که تبدیل به قانون شود. قطعا آن روزها با ساده‌ترین نقدها در مورد «صیانت» شدیدترین برخوردها و احتمالا رکیک‌ترین الفاظ سریال‌های آمریکایی را بیان می‌کنید.

پنجم: در توییتر زده‌اید که نویسنده کتاب «اندیشه اسلامی 2» هستید؛ پس حتما آیه 11 سوره حجرات را خوانده‌اید. آنجا که می‌گوید: «وَ لَا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ وَ لَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ؛ یکدیگر را مورد طعن و عیب‌جویی قرار ندهید و با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را یاد نکنید.» پس چگونه است که ریچارد المان برای شما حجت می‌شود و کلام قرآن نه!

ششم: هرچه  گوگل را زیر و رو کردیم، رابطه‌ای میان «ریچارد المان» و سازمان سیا پیدا نکردیم. سیا تا کنون چنین نامی را به خود ندیده است. حالا جناب‌شان از کجا به این اسم و سمت رسیده‌اند، خدا می‌داند و بس.

هفتم: همه ما اشتباه می‌کنیم و گاهی از الفاظی استفاده می‌کنیم که شایسته نیست. بهتر است به جای توجیه، معذرت خواهی کنیم و از مردم بخواهیم که ما را ببخشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید