شبکه اجتماعی فیس بوک در روسیه تحریم شد

کدخبر: ۴۸۰۴۹۲
اقتصادنیوز: سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه (روس کوم نادزور) روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دسترسی به شبکه اجتماعی فیس‌بوک در پاسخ به ایجاد محدودیت از سوی این پلاتفرم برای رسانه‌های روسی، محدود شد.
شبکه اجتماعی فیس بوک در روسیه تحریم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سازمان نظارت بر رسانه های روسیه ، شبکه اجتماعی فیس بوک را بخاطر نقض حقوق رسانه‌های این کشور از سوی این شبکه آمریکایی و تبعیض هایی که بخاطر مساله اوکراین قائل می شود، تحریم کرد.

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه (روس کوم نادزور) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: دسترسی به شبکه اجتماعی فیس بوک در پاسخ به ایجاد محدودیت از سوی این پلاتفرم برای رسانه های روسی، محدود شد. 

در این بیانیه گفته شده است که از ماه اکتبر سال گذشته میلادی ۲۶ مورد نقض حقوق رسانه های ارتباطی توسط فیس بوک گزارش شده است.

شبکه فیس بوک اخیرا دسترسی کانال تلویزیونی زویوزدا، خبرگزاریهای ریانووستی و اسپوتنیک و تارنماهای لنتارو و گازتا رو را محدود کرد. 

شبکه اجتماعی فیسبوک روز شنبه در این رابطه اعلام کرد که راه کسب درآمد رسانه‌های دولتی روسیه را از این پلتفرم مسدود کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس سیاست امنیتی فیسبوک در توئیتی نوشت: جنگ در اوکراین به خیابان‌های کی‌یف رسیده است و به همین دلیل ما رسانه های دولتی روسیه را از ارائه تبلیغات یا کسب درآمد در پلتفرم ما در هر نقطه از جهان منع می کنیم.

« ناتانیل گلیچر» همچنین از اجرایی شدن سریع این تصمیم خبر داد.

شرکت مادر فیسبوک موسوم به متا همچنین اعلام کرده بود که روسیه تصمیم گرفته است دسترسی به این شبکه اجتماعی را محدود و سرعت آن را کاهش دهد.

مسکو شبکه‌های اجتماعی آمریکا را به سانسور رسانه‌های روسی و نقض حقوق بشر و شهروندان روسیه متهم می کند.

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه (روس کوم نادزور) پخش برنامه های رادیو آزادی و شبکه بی بی سی در روسیه را بخاطر فراخوان برای اعتراضات ضددولتی به جنگ در اوکراین منع کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سازمان نظارت بر رسانه های روسیه، روز جمعه پخش برنامه های رادیو آزادی و شبکه خبری بی بی سی انگلیس در روسیه را منع کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید