مجید تخت روانچی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد؛

تروریسم نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی ارتباط داده شود

کدخبر: ۴۸۳۲۱۴
اقتصادنیوز: مجید تخت روانچی در سخنانی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل جهت تصویب قطعنامه مقابله با اسلام هراسی گفت: اعتقاد راسخ ما این است که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن نمی‌تواند و نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی ارتباط داده شود.
تروریسم نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی ارتباط داده شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مجید تخت روانچی در سخنانی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل جهت تصویب قطعنامه مقابله با اسلام هراسی گفت: در چند دهه اخیر، تحرکات ضد اسلام و مسلمانان به طور مزمنی توسط برخی رسانه‌ها، سیاستمداران، انفلونسرها و در نیز گفتمان های دانشگاهی تقویت شده‌اند. باید سخنان نفرت انگیز و اعمال تبعض علیه مسلمانان را به شدت محکوم کنیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: در عین حال باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از این نقض حقوق اولیه انسانی مسلمانان انجام دهیم. برای اعضای سازمان ملل متحد بسیار مهم است که علیه اسلام‌هراسی، از جمله اقداماتی نظیر ممنوعیت سفر مسلمانان، ممنوعیت حجاب، ممنوعیت نمادهای مسلمانان و استفاده نفرت‌انگیز از اصطلاحات جاهلانه ای مانند «تروریسم اسلامی» هم صدا شوند.
وی گفت اعتقاد راسخ ما این است که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن نمی تواند و نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی ارتباط داده شود.
جمهوری اسلامی ایران حمایت کامل خود از ابتکارات سازمان همکاری اسلامی برای مبارزه با اسلام هراسی، به ویژه نامگذاری پانزدهم مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد را اعلام می کند. با گرامیداشت این روز می‌توانیم درک جهانی بهتری از اسلام و احکام اسلامی ایجاد کنیم و از طریق مجمع عمومی سازمان ملل پیام همبستگی و همکاری بین‌المللی را به همه جهان ارسال کنیم.
روانچی اظهار کرد: ایران از تصویب اجماعی پیش نویس قطعنامه مقابله با اسلام هراسی توسط مجمع عمومی استقبال می کند. این قطعنامه عزم ما را برای مقابله موثر و سازنده با اسلام هراسی به عنوان یکی از چالش های اصلی جامعه بین المللی نشان می دهد. ما از همه کشورهای عضو ملل متحد می خواهیم مسئولیت های خود را در این خصوص انجام داده و با عمل به تعهدات قانونی خود، به پیشبرد ارزش های مشترک همزیستی مسالمت آمیز، مدارا و درک متقابل در سرتاسر جهان کمک نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید