راهکار جدید چین برای بهره برداری اطلاعاتی از ماهواره های خود

کدخبر: ۴۸۷۳۱۷
اقتصادنیوز: چین قصد دارد ماهواره های ارزان قیمت موجود در مدار زمین خود را به پایگاه های اطلاعاتی تبدیل کند که دارای توانایی ردگیری اشیاء متحرک تا اندازه یک خودرو با دقت بسیار بالاست.
راهکار جدید چین برای بهره برداری اطلاعاتی از ماهواره های خود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، چین قصد دارد ماهواره های ارزان قیمت موجود در مدار زمین خود را به پایگاه های اطلاعاتی تبدیل کند که خواهند توانست حتی جت های جنگنده را ردگیری کنند.

 تارنمای اوراسیاتایمز گزارش داد، ظاهرا چین سامانه هوش مصنوعی پیشرفته ای تولید کرده که می تواند ماهواره های بازرگانی را که در مدار زمین قرار گرفته اند، به پایگاه های توانای اطلاعاتی امنیتی تبدیل کند.

میزان موفقیت این طرح تقریبا هفت برابر بیشتر از فناوری کنونی است.  

رسانه های چین نوشته اند، این سامانه توسط پژوهشگران ارتش چین ساخته شده که می گویند دارای توانایی ردگیری اشیاء متحرک تا اندازه یک خودرو با دقت بسیار بالاست.  

یک شرکت فضایی چین در سال ۲۰۲۰ یک قطعه ویدیویی منتشر کرد که توسط ماهواره کوچک جیلین – ۱ تصویر برداری شده بود که ظاهرا توانسته بود یک جت جنگنده را از ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری تعقیب کند. بسیاری از کاربران اینترنت حدس زدند که این جت از نوع اف ۲۲ رپتور ساخت ایالات متحده باشد.  

"جیلین یک" نخستین ماهواره غیرنظامی چین برای نظارت و رصد تحولات زمین بود که در اکتبر ۲۰۱۵ پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید