پوتین:

حمله به فرهنگ روسیه مانند کتاب سوزی نازی‌ها است!

کدخبر: ۴۸۴۸۵۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه تبعیض‌های اخیر علیه فرهنگ این کشور را با اقدامات نازی‌ها مقایسه کرد.
حمله به فرهنگ روسیه مانند کتاب سوزی نازی‌ها است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با انتقاد از رویکرد غرب علیه روسیه، حملات فرهنگی و تبعیض علیه این کشور را مانند کتاب‌سوزی نازی‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین غرب را به دلیل تبعیض علیه فرهنگ روسیه مورد انتقاد قرار داد و گفت که این امر مانند سوزاندن کتاب‌ها توسط حامیان نازی در دهه ۱۹۳۰ است. او افزود: «امروز آن‌ها در تلاشند تا کشوری با قدمت هزار سال را از بین ببرند، من درباره تبعیض علیه هر چیزی که با روسیه مرتبط است صحبت می‌کنم، آخرین بار چنین تلاشی حدود ۹۰ سال پیش از سوی نازی‌ها برای از بین بردن ادبیات انجام شد.»

این اظهارات پوتین در حالی انجام می‌شود که کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا هرروز در تلاشند تا به بهانه حمله روسیه به اوکراین، فشار بیشتری بر روسیه وارد آورند، در راستای این هدف هم تحریم‌های مختلفی بر روسیه اعمال می‌شود که بارزترین آن‌ها تحریم علیه انرژی روسیه است.

به این منظور، ساعاتی پیش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد واشنگتن طرحی در دست دارد که تا سال ۲۰۳۰ ذخایر گاز اتحادیه اروپا به ۵۰ میلیارد متر مکعب برسد و به موجب آن، این اتحادیه وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهد.

«اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، نیز در نشست مشترک با جو بایدن، گفت: «تعهد آمریکا به ارسال گاز طبیعی مایع اضافی (LNG) به اتحادیه اروپا گام بزرگی در جهت کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه است.».

اما پیش از آن وزیر انرژی قطر تایید کرده بود که به دلیل اینکه روسیه ۳۰ الی ۴۰ درصد از عرضه گاز در دنیا را بر عهده دارد عملا جایگزین کردن گاز این کشور غیرممکن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید