توصیه یک امام جمعه به مسوولان کشور درخصوص انتخاب مدیران

کدخبر: ۴۸۸۷۹۳
اقتصادنیوز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مسوولان نباید برای منافع شخصی خود اقدام به انتخاب مدیران کنند، گفت: غرور و انفعال ۲ ویژگی مهم است که آفتی برای مسوولان به شمار رفته و برای آنها گرفتاری به وجود می‌آورد.
توصیه یک امام جمعه به مسوولان کشور  درخصوص انتخاب مدیران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان و مدیران باید خیر و مصلحت مردم را در اولویت برنامه های خود قرار داده و همه تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: مجلس و دولت باید هرکدام خطوط خود را حفظ کنند و مجلس از دخالت در امور دولت پرهیز کند.

وی با بیان اینکه مسوولان نباید برای منافع شخصی خود اقدام به انتخاب مدیران کنند ادامه داد: غرور و انفعال ۲ ویژگی مهم است که آفتی برای مسوولان به شمار رفته و برای آنها گرفتاری به وجود می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه استغفار در کارها موجب نزول رحمت الهی می‌شود، گفت: مدیران و مسوولان ما باید از غرور پرهیز کنند زیرا این امر طلیعه شکست است و بدبختی از آنجا شروع می‌شود.

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر هوشیاری مسوولان و پرهیز انها از انفعال و گام برداشتن بیشتر در مسیر تقوا و صبر گفت: دولت و مجلس مقدمات اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را براساس اقتصاد و مردم محور بودن آن باید فراهم کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به برگزاری جشن‌های گلریزان بیان کرد: آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد از کارهای پر خیر و برکت است که ثواب الهی داشته و باید مورد توجه قرار گیرد زیرا رضایت پرودگار را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: عفو و گذشت در ماه رمضان از کارهای پرخیر و برکتی است که موجبات شادی و نشاط را در میان مردم و جامعه فراهم می‌کند.

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد: این کریمه اهل بیت، نمود و مظهر کرامت، عصمت و طهارت است.

وی با بیان اهمیت و جایگاه قرآن کریم در دین مبین اسلام نیز اضافه کرد: قرائت درست قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان انسان را متحول می‌کند از اینرو باید آن را با دقت قرائت کرد تا بر زندگی ما تاثیر بگذارد.

وی همچنین با اشاره به مساله تکدی گری نیز، اظهار داشت: این مساله در شان مردم و جامعه ما نیست و باید مسوولان به این مساله رسیدگی کنند تا رفع شود.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم روزه دار ارومیه و با رعایت پرووتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی ( ره) این شهرستان برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید