کیهان به نقل از رئیس‌جمهور تاجیکستان مدعی شد

سریال یوسف پیامبر یک بمب هسته‌ای است!

کدخبر: ۴۸۹۶۵۰
اقتصادنیوز: وبینار بین‌المللی «تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر هنرهای نمایشی منطقه» با حضور هنرمندان و استادانی از ایران، سوریه، لبنان و عراق به کوشش دانشکده هنر و معاونت پژوهشی دانشگاه سوره با همکاری دفتر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی بطور مجازی برگزار شد.
سریال یوسف پیامبر یک بمب هسته‌ای است!

به گزارش اقتصادنیوز کوروش زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر در این وبینار گفت: من اخیراً در یک جشنواره در کشور تونس شرکت کردم و ما در آنجا اجرایی با موضوع ضدصهیونیستی داشتیم و تماشاگران آن‌قدر هیجان‌زده شدند که ‌گریه می‌کردند و گاهی کِل می‌کشیدند؛ و از آزادی ما برای بیان این موضوعات در عجب بودند.
وی یادآور شد: مرحوم فرج‌الله سلحشور توسط رئیس‌جمهور تاجیکستان به این کشور دعوت شده بودند، در آنجا رئیس‌جمهور به ایشان گفت: غوغایی که سریال «یوسف پیامبر» در اینجا به پا کرده است نشان می‌دهد که ایران نیاز به بمب هسته‌ای ندارد، بلکه این سریال خودش یک بمب هسته‌ای است که در وسط دل همه ما افتاده و توانسته آنها را تسخیر کند. دکتر نعیمه حسوکی، مدرس زبان در سوریه گفت: ویژگی‌های اصلی هنر و ادبیات انقلاب اسلامی؛ بازگشت به خویشتن، دعوت به بیداری، به‌وجود آمدن مضامین متعالی و عبور از ساحت تنگ مادی، فداکاری با ذکر شهیدان، وعده فردایی بهتر، دعوت به مقاومت و... است.
وی به اهمیت هنر و تأثیرگذاری این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی «هر اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد ماندنی نخواهد بود»‌ اشاره کرد و اذعان داشت که فرمایش رهبر به اهمیت هنر‌ اشاره دارد که می‌تواند جامعه‌ای را دگرگون کند.
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش به تعامل و تأثیر ایران و سوریه‌ اشاره کرد: تئاتر زنده‌ای که تحت تأثیر و عملکرد هنرمندان ایرانی در سوریه اجرا شد و بنده نیز با ایشان همکاری می‌کردم، شور و ‌اشتیاقی خارج از زمان و مکان را به مردم ما منتقل کرده بود.در سال‌های اخیر ما شاهد نهضت و حرکتی در سوریه بودیم که حتی اگر بخواهیم بگوییم تحت تأثیر آرمان‌های انقلاب اسلامی نبود ولی در همان راستا حرکت می‌کرد و فیلم‌های مستند زیادی از این دوره برای به تصویر کشیدن مظلومیت و ستم‌هایی که در حق مردم سوریه است ثبت شده است. البته آثاری که توسط جوانان و هنرمندان ایرانی که به سوریه می‌آمدند ثبت شد، خیلی در جوانان سوریه و آشنایی بیشتر آنها با این هنر اثر داشت.
علی ظاهر از لبنان نیز گفت: ما در لبنان این تأثیر هنر ایران را کامل حس کردیم مخصوصاًًً وقتی‌که برخی ایرانیان به لبنان آمدند؛ ما از آنها هنرهای زیبایی، نقاشی روی دیوار، برگزاری نمایشگاه و... را یاد گرفتیم از جمله این افراد شهید آوینی بود، ایشان واقعاًً یک الگو بودند و هنرها و تجربیاتشان در میدان فن را به ما منتقل می‌کردند. این توصیف رهبر انقلاب(ره) درباره شهید آوینی که ایشان را سید شهیدان قلم می‌دانند واقعاًً مصداق زیبایی برای ایشان است. شهید آوینی در زمینه‌های: نمایشنامه، موسیقی، جنگ‌ها و... تجربه‌های بسیار خوبی داشتند.ما فیلم‌های زیادی را در لبنان تهیه کرده‌ایم که نتیجه زحمت کارگردانان و هنرمندان ایرانی بوده‌است. یکی از این بهترین فیلم‌ها در عراق به نام شهید ابو زینب بود که تأثیرات بسیار زیادی داشت.
استاد رضا حسن اسکندر از لبنان نیز گفت: ایرانی‌ها اساتید ما بودند و آغازگر رشته هنرهای نمایشی بودند، ما اوایل هنرهای نمایشی داشتیم ولی کاملاًً با انگیزه و ریشه یونانی بود ولی با ورود هنرمندان ایرانی تغییر کرد.
جبار حسین صبری از عراق نیز دیگر استاد هنر بود که سخن گفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید