رایزنی محمود عباس و بلینکن درباره قدس اشغالی

کدخبر: ۴۸۹۸۹۰
اقتصادنیوز: ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین عباس در تماس تلفنی بلینکن را در جریان حملات وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر قدس و شهرک‌نشینان که روزانه به مسجد الاقصی هجوم می‌آورند، قرار داد.
رایزنی محمود عباس و بلینکن درباره قدس اشغالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با محمود عباس درباره آخرین تحولات جاری در اراضی فلسطینی به‌ویژه در بیت‌المقدس و مسجد الاقصی رایزنی کرد.

 خبرگزاری وفا گزارش داد، عباس در این تماس تلفنی بلینکن را در جریان حملات وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر قدس و شهرک‌نشینان که روزانه به مسجد الاقصی هجوم می‌آورند، قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به این که این حملات باعث مجروح‌شدن و دستگیری صدها نفر می‌شود، بر رد کامل هرگونه تغییر در وضعیت کنونی تاریخی قدس اشغالی تأکید کرد.

عباس هشدار داد که ادامه حمله به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی و کشتار و حملات وحشیانه دیگر به عواقب وخیم و غیر قابل تحملی منجر خواهد شد.

بلینکن هم به محمود عباس گفت که اسرائیل از لزوم پایبندی به موقعیت تاریخی مسجد الاقصی و آزادی و امنیت دسترسی نمازگزاران مسلمان به حرم شریف مطلع شده است.

بلینکن همچنین بر مخالفت کشورش با خشونت شهرک‌نشینان، تخریب منازل، اخراج ساکنان و هجوم ارتش اسرائیل به منطقه A تأکید کرد و از اسرائیل خواست تا اقداماتی را برای بهبود شرایط انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید