جزئیات پیام‌های منتقل شده حماس به اسرائیل

کدخبر: ۴۸۹۰۱۲
مصر از صبح امروز (شنبه) با رهبران جنبش «حماس» درباره تحولات قدس اشغالی و وضعیت کلی فلسطین اشغالی در حال رایزنی است.
جزئیات پیام‌های منتقل شده حماس به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «قاهره چند پیام آتش‌بس اسرائیل را به "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس و "روحی مشتهی" عضو دفتر سیاسی این جنبش منتقل کرد، اما حماس به طرف مصری ابلاغ کرده که آنچه (از سوی صهیونیست ها در مسجدالاقصی) اتفاق افتاده، قابل قبول نیست».

به گفته منابع آگاه، حماس در گفت‌ وگو با طرف مصری بر ضرورت پایان دادن به ایده تقسیم مسجد الاقصی از نظر زمانی و مکانی به‌ویژه بحث قربانی کردن تأکید دارد.

این منابع همچنین به نقل از حماس تأکید کردند که معادله غزه و بیت‌المقدس همچنان وجود دارد و هیچ عقب‌نشینی از دستاوردهای نبرد شمشیر قدس وجود ندارد و قاهره باید امروز هر چه سریعتر بازداشت شدگان در مسجد الاقصی را آزاد کند.

این منابع افزودند: حماس اعلام کرده که معادله جنین-غزه وجود دارد و تکرار هتک حرمت مسجدالاقصی دوباره اوضاع را منفجر می‌کند و نمی توان غزه را از معادله قدس جدا کرد.

منابع آگاه به المیادین گفتند که «حماس تإکید کرده که اشغالگران در مورد وضعیت نوار غزه اشتباه محاسبه می‌کنند و گروه‌های مقاومت خطوط قرمزی را تعیین کرده‌اند که نمی‌توان از آن عبور کرد».

منابع آگاه تأکید کردند که گروه های مقاومت فلسطین برای پاسخگویی به اشغالگری در سطوحی به توافق رسیده‌اند و هرگونه تلاش دشمن برای فریب و نیرنگ در خصوص مسجدالاقصی، اوضاع را تغییر خواهد داد.

روز جمعه نظامیان صهیونیست با یورش به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی صحنه های فاجعه باری را خلق کردند. هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی و کرانه باختری، در مجموع ۳۴۴ نفر از فلسطینیان زخمی شدند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید