چقدر پول برای بازسازی اوکراین نیاز است؟

کدخبر: ۴۹۰۳۵۹
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: هدف ارتش روسیه نابود کردن تمام چیزهایی در اوکراین است که می‌توانند به عنوان پایگاه اقتصادی برای زندگی عمل کنند.
چقدر پول برای بازسازی اوکراین نیاز است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در سخنرانی آنلاین در مجمع بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، روسیه را متهم کرد که با حمله به اوکراین، عرضه جهانی مواد غذایی را تهدید کرده است.

بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، او گفت که محاصره و تصرف شهرهای بندری دریای سیاه اوکراین توسط روسیه، صادرات مواد غذایی مانند گندم را برای این کشور غیرممکن کرده است.

جنگ روسیه در اوکراین شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی در مناطقی بوده که به صادرات غلات از این کشور متکی است؛ مانند شمال آفریقا.

زلنسکی افزود که اوکراین به دلیل «خسارت‌های اقتصادی» شدید ناشی از جنگ، اکنون به حدود ۷ میلیارد دلار در ماه نیاز دارد. این افزایش نسبت به ۵ میلیارد دلاری است که پیش‌تر گفته شده بود که کی‌یف در هر ماه نیاز دارد.

او افزود که هدف ارتش روسیه نابود کردن تمام چیزهایی در اوکراین است که می‌توانند به عنوان پایگاه اقتصادی برای زندگی عمل کنند. این موارد شامل ایستگاه‌های راه‌آهن، انبارهای مواد غذایی و پالایشگاه‌های نفت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید