پیشنهاد ایران به آمریکا در مذاکرات وین از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی

کدخبر: ۴۹۲۶۸۰
اقتصادنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به باور من غربی‌ها خودشان تعلل می‌کنند تا امتیاز بیشتری از ما بگیرند. یک جنگ روانی ایجاد کردند و سعی داشتند که به نوعی توپ را در زمین ایران بیاندازند و ما را مقصر تاخیر در توافق معرفی کنند.
پیشنهاد ایران به آمریکا در مذاکرات وین از زبان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، محمود عباس‌زاده، در پاسخ به این پرسش که جزئیات پیشنهادی که ایران در مورد سپاه مطرح کرده و آمریکا رد کرده است چیست، گفت: «جزئیاتی مطرح نیست. کف پیشنهاد ایران این است که امریکا به تعهدات برجامی که امضا کرده است، عمل کند. اگر می‌خواهند به برجام بازگردند، اول به تعهدات خود عمل کنند و نهادها و اشخاصی که در متن ذکر شده و امضا کرده‌اند را رفع تحریم کنند، این مهم کف پیشنهاد ماست.»

وی افزود: «در بحث سپاه هم که خیلی بولد شد، به باور من پیگیری، مطالبه و خواسته به حق جمهوری اسلامی است. در همین دوره، با توجه به توافقات شفاهی هم که در حین مذاکره شده بود و در مورد خیلی از مسائل به نتیجه رسیده بودیم، اعتقاد داریم که اگر غربی‌ها کمی جدیت و حسن نیت داشتند، به سرعت می‌توانستیم توافق را به سرانجام برسانیم.»

عباس‌زاده ادامه داد: «به باور من غربی‌ها خودشان تعلل می‌کنند تا امتیاز بیشتری از ما بگیرند. یک جنگ روانی ایجاد کردند و سعی داشتند که به نوعی توپ را در زمین ایران بیاندازند و ما را مقصر تاخیر در توافق معرفی کنند. جالب است در اینجا یک شیطنتی هم می کنند و بحث سپاه را بولد کردند و می‌گویند که چون جمهوری اسلامی می‌خواهد تحریم سپاه لغو شود، به توافق رغبت نشان می‌دهد یا مقاومت می‌کنند. با این کار می‌خواهند سپاه را در برابر مردم قرار دهند و دو گانه سپاه_مردم را درست کنند. این به نظر من شیطنت است و متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی هم ناخواسته در این دام افتادند. در صورتی که ما دنبال این هستیم که طرف امریکایی بر اساس برجام به تعهدات خود عمل کند.»

در اکوایران ببینید؛

این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: «ما از ابتدا اعتقاد داشتیم که نه تنها مذاکرات بلکه توافق باید به اطلاع مردم برسد. حتی زمانی که برجام امضا شد هم چنین اعتقادی داشتیم. الان هم اگر توافقی انجام گیرد، مردم در جریان جزئیات قرار می‌گیرند. به باور من چیز محرمانه‌ای نیست چون حق مردم است و ما با طرف مقابل کار محرمانه‌ای نداریم که از دید مردم محرمانه باقی بماند.»

عباس‌زاده تاکید کرد: «بعضی از این حرف‌هایی که عنوان می‌شود، سناریو و ساختگی است. مطالبات ما بسیار روشن است، خط قرمزهایی که رهبری تعیین کرده‌اند بر اساس منافع ملی ماست و حق و حقوق ما کاملا مشخص است. اعتقاد داریم چیزی که امضا کرده‌اند را باید عمل کنند. ما اجازه نمی‌دهیم و در این دام هم نمیافتیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید