درخواست مهم امام جمعه رشت از مجلس و دستگاه قضا

کدخبر: ۴۹۳۱۵۴
اقتصادنیوز: آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های این هفته گفت: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم که یکی از اولویتهایش را برخورد با محترکان قرار دهد و همچنین دستگاه قضا نیز با محتکران قاطعانه برخورد کند.
درخواست مهم امام جمعه رشت از مجلس و دستگاه قضا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امام جعمه رشت گفت: دستگاه قضا باید با محتکران با شدت بیشتری برخورد کند تا افراد سودجو دست از این کار خبیث خود بردارند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم که یکی از اولویتهایش را برخورد با محترکان قرار دهد و همچنین دستگاه قضا نیز با محتکران قاطعانه برخورد کند چون فردی که بابت احتکار ۳۰ هزار میلیارد تومان به دست می آورد، جریمه ۳۰ میلیاردی برایش مهم نیست و جرایم باید بگونه ای باشد که کسی جرات این کار را نداشته باشد.

وی افزود: سازمان بازرسی ، سازمان تعزیرات حکومتی ، نهادهای اطلاعاتی و سازمانهای قضایی و نهادهای اجرایی نزد مردم باید جوابگو باشند و با دقت بیشتری به وظایف خود عمل کنند چون هم اینک شاهدیم که بعضی از افراد که تفاله های گذشته هستند، با احتکار خون مردم را می مکند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: از سوی دیگر نباید یک مشکل را برجسته کنیم و صاحبان اندیشه و صاحبان قلم نباید با کوچکترن مشکل، آن را برجسته و نباید فقط یک جای سیاه را ببینند چون دولت کنونی باید یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شده دولت گذشته را به مردم پرداخت کند و با توجه به اینکه صندوق فرهنگیان در دولت گذشته غارت شده ، دولت کنونی باید  جوابگوی آن نیز باشد که این مسایل مشکلات زیادی را برای دولت سیزدهم ایجاد می کند.

وی گفت: هنوز نیز در مدیریتهای میانی کشور و در بخشهای اقتصادی ، افرادی از گذشته حضور دارند که جز جیب خود به چیز دیگری فکر نمی کنند و هنوز هم در راس کار هستند که مسئولان دولت و نهادهای نظارتی نیز باید با این افراد برخورد کنند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: ما نباید بلافاصله کوچک ترین مشکل را برجسته و مردم را مایوس کنیم چون هم اینک نیز نقاط مثبت بسیار زیادی داریم چون بدهی ما در جهان تقریبا صفر است و توانستیم روی پای خود بایستیم و همچنین توان ملت ما بالا رفته و رشد ما در بخش فناوری نیز برای جهانیان تعجب آور است.

ایت الله فلاحتی به عدم وعده های تحقق نیافته نیز اشاره و بیان کرد: کشوری که بسترهایش چندین دهه توسط افرادی که دلداده خدمت نبودند اداره می شد و نمی توان در مدت کوتاهی تمامی این مشکلات را برطرف کرد و این در حالی است که هنگام روی کار آمدن دولت سیزدهم، یکی از مسئولان وعده داد که طی سه ماه مشکلات برطرف می شود اما نمی توان در این مدت کوتاه این مشکلات را به طور کامل برطرف کرد و به همین دلیل نباید همانند گذشته ، وعده های بی سرانجام داد.

وی به افول قدرت آمریکا در جهاننیز  اشاره و خاطرنشان کرد: پس از جنگ جهانی دوم ، جهان توسط ۲ قطب آمریکا و شوروی سابق هدایت می شد و پس از فروپاشی شوروی، جهان تک قطبی شد اما با توجه به قدرت نظام جمهوزی اسلامی و نفوذ خوب ما در جامعه جهانی، هم اینک شاهد افول آمریکا در جهان هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: حمله روسیه به اوکراین نشان داد که آمریکا در معادلات سیاسی نمی تواند رهبری جامعه را بر عهده داشته باشد و این کشور در تجارت جهانی و اقتصادی نیز رو به افول است و با ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی، بدهکارترین کشور جهان است.

وی افزود: هم اینک نیز کارشناسان سایسی جهان، معتقدند که معادلات جهانی در آینده به نفع روسیه ، ایران ،چین و شبه قاره هند خواهد بود و روسیاهی برای کشورهای عربی می ماند که بقا و قدرت خود را به آمریکا گره زده بودند.

امام جعمه رشت در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت به خراب کردن مرقد امامان بقیع نیز اشاره و بیان کرد: هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری وهابیان و بهائیان به سرکردگی دولت فاسد عربستان در نقشه شومی مرقد امامان بقیع را ویران و خراب کردند که رضا شاه نیز در این امر دخالت داشت که این روز ، یکی از تلخ ترین دوران تاریخ شیعه بشمار می رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید