ند پرایس: بازگشت به برجام به سود ماست اما ...

خبر نگران کننده از تلاش آمریکا و انگلیس برای صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران

کدخبر: ۴۹۹۳۶۷
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بازگشت به توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به سود امنیت ملی آمریکا دانست.
خبر نگران کننده از تلاش آمریکا و انگلیس برای صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران

 

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بر اساس این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای به سود امنیت ملی ما است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال همراهی این کشور با سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس برای صدور قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را که قرار است دوشنبه برگزار شود، تایید کرد.

پرایس علیرغم ادعاهای واشنگتن درباره در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال ایران، گفت: می توانیم تایید کنیم که هفته آینده با فرانسه، انگلیس و آلمان قطعنامه ای را که خواهان همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی است، ارائه خواهیم کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز پیش از این مدعی شده بود: آمریکا و تروئیکای اروپایی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی را جهت ارائه در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آماده کرده اند.

رویترز همچنین افزود که در متن پیش نویس این قطعنامه کشورهای غربی از جمهوری اسلامی ایران می خواهند به سوالات ادعایی آژانس در خصوص پیدا شدن آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت خود پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بخشی دیگر از سخنانش نسبت به خشونت‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید