بیانیه جبهه اصلاحات استان اصفهان به مناسبت سفر ابراهیم رئیسی به این استان

کدخبر: ۵۰۲۳۵۱
اقتصادنیوز: شاخه اصفهان جبهه اصلاحات، به مناسبت سفر ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم به این استان بیانیه‌ای صادر کرد.
بیانیه جبهه اصلاحات استان اصفهان به مناسبت سفر ابراهیم رئیسی به این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کانال تلگرامی عصرما متن این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

هم‌وطنان عزیز، مردم شریف اصفهان

اکنون که در آستانه یک سالگی دولت سیزدهم قرار گرفته‌ایم رئیس جمهور محترم به اصفهان سفر کرده‌اند. بر کسی پوشیده نیست اصفهان پیشینه طولانی در تاریخ و تمدن بشری دارد. استانی است که نقشی اساسی در کشور داشته و دارد. اصفهان در پیروزی انقلاب تاثیری عمده و پبشگام داشت به طوری که اولین شهری بود که در پی خیزش مردم و پس از دستگیری مرحوم آیت الله طاهری و تحصنی که به عنوان اعتراض در منزل مرحوم آیت الله خادمی شکل گرفت، حکومت نظامی را تجربه کرد و پس از پیروزی انقلاب هم در عرصه‌های مختلف به نسبت سهم بیشتری را در حفظ و بقای کشور و نظام به عهده داشته است. در این خصوص می‌توان به جنگ تحمیلی عراق اشاره کرد که استان اصفهان با ظرفیت دو لشگر در جبهه‌ها حضور پیدا کرد و فقط در یک روز حدود سیصد و هفتاد نفر از عزیزانش را بر روی دستان مردمش تشییع نمود. یادمان نرفته است در ارتباط با همین روز بود که امام خمینی در جمع مردم خراسان گفتند: «در کجای دنیا می‌توانید جایی مثل اصفهان را پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود سیصد و هفتاد نفر را تشییع کردند.»

این استان و این اصفهان اما امروز گرفتار مشکلات و بحران‌هایی است که بخشی از آن‌ها جنبه عمومی و کشوری دارد و همه مردم این مرز و بوم را در چنبره خود قرار داده و بخشی دیگر و علاوه بر آن‌ها ویژه این شهر و دیار است که به آن تحمیل شده و حق این مردم نیست که چنین باشد. بدون پرده‌پوشی و پنهان‌سازی حقایق، باید گفت این شرایط به وجود آمده نفس‌های مردم را بریده و تاب‌آوریشان را به آستانه بی‌تابی رسانده است و اگر صداها و نیز سکوت‌های آنان شنیده و فهمیده نشود چه بسا فرصت‌های اندکی که باقی‌مانده، از دست برود، زود دیر شود و تهدیدها خود را بیشتر بنمایانند و نظام و کشور را بیش از پیش تحت تاثیر قرار دهند.

از رئیس جمهور محترم انتظار می‌رود به دور از تبلبغات و احیانا فرافکنی‌های معمول، آنچه در سال گذشته و زمان انتخابات مطرح کردند و قول انجام آن را به مردم دادند، مرور کنند و خود بررسی کنند و بیندیشند اکنون که نزدیک به یک سال از دوران ریاست جمهوری ایشان گذشته، چه حدی از قول‌هایشان عملی شده است؟ مشکلات مردم کمتر یا بیشتر شده است؟ و اگر دریافتند گذران زندگی برای مردم سخت‌تر از گذشته شده در رفع دلایل واقعی آن اقدام نمایند.

آقای رئیس جمهور با اغتنام از فرصت حضور جنابعالی در اصفهان و ضمن خوش‌آمدگویی، صادقانه و به دور از هر شائبه‌ای که تصوری از آن باشد موارد زیر را به عنوان مشکلات و مطالبات مردم که در کوچه و خیابان، عیان و نهان و گاه در تجمعات اعتراضی و با عصبانیت مطرح می‌شود را به استحضارتان می‌رسانیم، امید است مورد توجه، تامل و اقدام عاجل قرار گیرد.

1) سطح امید و اعتماد مردم به آینده و باور به توانایی دولتمردان در حل مشکلاتی که با آن‌ها دست به گریبان هستند و گلویشان را فشرده است، روز به روز کمتر و کمتر می‌شود و نارضایتی‌ها بیشتر و این خطر بزرگی است که نباید حتی لحظه‌ای از آن غافل شد.

2)علیرغم تبلیغات و سخن‌های نسنجیده، مردم در عمل دریافته‌اند که نوع سیاست‌گذاری‌ها در روابط خارجی و البته در کنار فقدان قابلیت‌های اجرایی، تاثیر به سزایی در وضعیت معیشت و سفره روزانه آنان داشته و دارد. به همین دلیل، حل و فصل مساله برجام و احیای آن را خواهان هستند. باید بدانیم معلوم نیست اگر امروز بگذرد فردا برای این کار مناسب‌تر و بهتر باشد.

3)حذف ارز ترجیحی کاری درست اما در زمانی نادرست از دید و نظر کارشناسان نخبه اقتصادی بیان شده است و همان‌طور که پبش‌بینی می‌شد افزایش جهشی قیمت چند قلم کالا که قرار بود به دستور! وزیر محترم کشور شامل حال دیگر کالاها نشود متاسفانه بیشر کالاهای مورد نیاز مردم را تحت تاثیر قرار داده است و آنان را به چه کنم، چه کنم برای گذران زندگی شان دچار کرده است.

مرز های گرانی و تورم به صورت وحشتناکی جابه‌جا شده و مردم سخت نگران امروز و فردایشان هستند و زیر بار هزینه‌های طافت‌فرسای زندگی خسته، افسرده و درمانده شده‌اند.

4) قیمت مسکن و به ویژه اجاره به شدت و غیرقابل تصور و در تاثیر و تاثر از دیگر کالاها و از جمله نرخ ارز و طلا بالا رفته و خانواده‌های فاقد مسکن که تعداد و درصد آن‌ها قابل توجه است را مستاصل نموده است. عارضه‌های این مساله بر کسی پوشیده نیست و باید با حذف دلایل و عامل‌های آن، چاره‌سازی سریع انجام پذیرد.

5)حاشیه‌نشینی، کارتن‌خوابی و لوله‌خوابی! از معضلات اصفهان است که ناملایمات و ناهنجاری‌هایی را سبب شده است که مهم‌ترین آن نقض کرامت انسان است، همانی که مسلما یکی از وظایف دولت و حاکمیت است.

6)خشکی زاینده‌رود و بی‌توجهی به حل بنیادی آن که راه‌حل‌های آن نیز مشخص می‌باشد زندگی همه مردم اصفهان را به صورت‌های مختلف و به خصوص کشاورزان عزیز و زحمت‌کش که با صورت‌های آفتاب خورده شرمنده خانواده‌هایشان هستند را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه فریادهای آنان که حق‌شان از آنان گرفته شده کمتر به جایی رسیده است و گاه با نامهربانی‌ها و خشونت‌ها نیز روبرو شده‌اند. واگذاری حل مشکل و احیای زاینده‌رود و باتلاق گاوخونی که مطالبه همه مردم اصفهان است و اثرات زیست‌محیطی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن بر کسی پوشیده نیست، به مسئولان استانی بی‌تردید کارساز و نتیجه‌بخش نبوده و نیست و باید در سطح ملی و تحت نظر رئیس جمهور محترم به سرعت مورد اقدام قرار گیرد.

7)چه کسی است که فریادهای کارگران زحمت‌کش، معلمان فداکار و بازنشستگان شریف که عمری را در خدمت به این آب و خاک سپری کردند را در این ماه‌ها و روزها نشنیده باشد؟ همان بازنشستگانی که آقای رئیس‌جمهور در بیانات انتخاباتی‌شان از آنان یاد کردند و به نیازهای بیشتری که پس از بازنشستگی دارند اشاره کردند. شنیدن صدا و تامین زندگی کارگران و معلمان که نوع کارکرد آنان نفش به‌سزایی در پیشرفت و توسعه کشور دارد و وفای به عهد نمودن در مورد بازنشستگان کار امروز است و نباید به فردا افکنده شود.

8)استان و شهر اصفهان که با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و با بحران‌های کم‌آبی، خشکی زاینده‌رود، مسائل زیست‌محیطی از قبیل فرونشست زمین، آلودگی هوا، بیکاری به ویژه برای جوانان تحصیل کرده و گسترش حاشیه‌نشینی مواجه است، متاسفانه شاهد است که با امر فشار مالیاتی هم مواجه است. مالیات بیش از صد درصد اخذ می‌شود اما سهم متناسب را از این مالیات دریافت نمی‌کند تا بتواند بر چالش‌های موجود غلبه نماید. علاوه بر این فشار برای اخذ مالیات سبب شده است تا سرمایه‌گذاری در استان رونق نداشته باشد و سرمایه‌ها به بیرون هدایت شوند.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور محترم و دولت سیزدهم، ما بلاغ را تکلیف خود می‌دانستیم تا خدای ناکرده امروز و فردایی گفته نشود که گفته نشد و باز هم امید داریم اکنون که رئیس محترم جمهور به اصفهان نزول فرموده‌اند نقطه عطفی از جهات مختلف برای اصفهان باشد و مردم اثر این حضور را در کنار کاهش مشکلات و مصائب خود، در جریان دائمی آب در زاینده‌رودشان مشاهده نمایند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید