روسیه وب سایت دیلی تلگراف را مسدود کرد / علت چیست؟

کدخبر: ۵۰۳۳۹۴
اقتصادنیوز: وب سایت روزنامه دیلی تلگراف در روسیه مسدود شد و علت مسدود شدنش انتشار اطلاعات نادرست در مورد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین عنوان شده است.
روسیه وب سایت دیلی تلگراف را مسدود کرد / علت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روسیه وب سایت روزنامه دیلی تلگراف را به دلیل انتشار گزارشی توسط این روزنامه که مسکو آن را جعلی خطاب می‌کند، مسدود کرد. دیلی تلگراف در خبری نوشته است که دلیل مسدود شدن وب سایتش در روسیه انتشار اطلاعات نادرست در مورد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین قید شده است.

گاردین گزارش داد، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس پیش از این به روزنامه دیلی تلگراف گفته بود که کرملین درصدد مخفی کردن تعداد تلفات جنگی خود در جنگ با اوکراین است.

گزارشی که روزنامه دیلی تلگراف به خاطر آن در روسیه مسدود شده است، مربوط به تاریخ ۲۳ فوریه، یک روز قبل از آغاز جنگ روسیه و اوکراین است. دستور توقیف سایت دیلی تلگراف در ماه آوریل صادر شد ولی مشخص نیست که چرا اجرای آن با تاخیر صورت گرفته است.

دیلی تلگراف اولین روزنامه انگلیسی است که وب سایت آن در روسیه به دلیل پوشش خبری جنگ این کشور با اوکراین مسدود می‌شود.

مسئولان روزنامه در اولین واکنش به این تصمیم مسکو گفتند: روزنامه به گزارش‌های خود درباره جنگ روسیه و اوکراین افتخار می‌کند و از تلاش‌های روسیه برای محدود کردن آزادی مطبوعات اظهار تاسف می‌کند.  

روسیه هفته گذشته ۲۹ خبرنگار انگلیسی را به دلیل انتشار اخبار جعلی درباره جنگ اوکراین از ورود به خاک خود منع کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید