دفاع تمام قد وزیر دفاع ترکیه از حمله به شمال سوریه

کدخبر: ۵۰۷۳۲۴
اقتصادنیوز: وزیر دفاع ترکیه امروز طی سخنانی گفت: آنکارا هرگز عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه را رها نخواهد کرد و آن را به تعویق نمی‌اندازد.
دفاع تمام قد وزیر دفاع ترکیه از حمله به شمال سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه بر انجام عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه تاکید کرد.

الجزیره گزارش داد، وی طی سخنانی گفت: آنکارا هرگز عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه را رها نخواهد کرد و آن را به تعویق نمی‌اندازد.

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که کشورش در معرض حملات مسلحانه از شمال سوریه و به طور خاص منبج و تل رفعت است.

وی در جلسه‌ای با فرماندهان ارتش این کشور در شهر هکاری، تأکید کرد که ترکیه با قاطعیت به مواضع شلیک آتش به سمت خاک ترکیه و اهدافی متعلق به عناصر «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه حمله کرده است.

او گفت که نیروهای ترکیه به «مبارزه با تروریسم در داخل و خارج کشور تا زمان نابودی آخرین تروریست و تحقق امنیت و صلح در مرزها» ادامه می‌دهند.

آکار همچنین اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی ۱۹۹۹ مسلح در شمال سوریه و عراق کشته شده‌اند و افزود که ۲۷۷ مسلح نیز در عملیات جاری در شمال عراق از پای درآمده‌اند.

ترکیه در ۱۸ آوریل گذشته عملیات گسترده‌ای را علیه (پ.ک.ک.) در عراق آغاز کرد.

از اواخر ماه مه گذشته نیز ترکیه بارها از عملیات قریب‌الوقوع در شمال سوریه که محل تمرکز نیروهای کُرد سوریه است خبر داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید