وقوع درگیری میان مرزبانان ایران و طالبان؟/ یک منبع امنیتی توضیح داد

کدخبر: ۵۰۷۷۷۸
اقتصادنیوز: برخی از رسانه‌های افغانستان با اهداف و مقاصد مشخص روز گذشته خبرهایی از وقوع درگیری نظامی میان مرزبانان ایران و نیروهای طالبان در حومه شهرستان کنگ ولایت نیمروز را منتشر کرده بودند که این اخبار ضدونقیض از سوی مسؤولان محلی این ولایت رد شد.
وقوع درگیری میان مرزبانان ایران و طالبان؟/ یک منبع امنیتی توضیح داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع مردمی در منطقه شوک شهرستان کنگ ولایت نیمروز از یک اختلاف چندساعته در روز گذشته حوالی ساعت 4 بعداز ظهر بر سر زمین میان نیروهای مرزبانی ایران و طالبان خبر دادند.

واکنش وزارت امور خارجه به درگیری نیروهای مرزبان ایرانی با طالبان

به‌دنبال این موضوع برخی رسانه‌های افغانستان که همواره بر آتش اختلافات میان دو ملت ایران و افغانستان دمیده‌اند، این بار نیز خبرهایی را درباره درگیری میان مرزبانان ایران و افغانستان منتشر کردند.

ایران، اسرائیل را تهدید کرد/ هرگونه اقدام نابخردانه را با قاطعیت پاسخ می دهیم

اما یک منبع امنیتی در ولایت نیمروز  گفت: روز گذشته پس از اینکه یک خودروی ترانزیت که مواد نفتی را قصد داشت تا در خاک افغانستان تخلیه کند در حال وارد شدن به بندر این ولایت بود در نتیجه یک سؤتفاهم میان نیروهای دو مرزبانی ایران و افغانستان موجب یک تنش جزیی و اختلاف چندساعته شد که با پادرمیانی مسؤولان امنیتی دو طرف وضعیت به حالت عادی بازگشت.

همچنین ببینید : سری‌لانکا در دام دیپلماسی بدهی چین

از سوی دیگر نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز اخبار برخی رسانه‌ها در افغانستان مبنی بر درگیری میان نیروهای مبرزبانی ایران و طالبان را در منطقه کنگ نیمروز کاملا رد کرد.

به گفته این نهاد دولتی افغانستان، روز گذشته تنها به دلیل یک سؤتفاهم میان نیروهای مرزبانی ایران و طالبان یک تنش چندساعته صورت گرفت اما اکنون مناطق مرزی در آرامش کامل به‌سر می‌برند.

اقدام جدید برای کنترل نرخ ارز و سکه /وعده جدید به بازار دلار

گفتنی است چندی پیش نیز به‌دنبال آنکه نیروهای مرزی در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران که هم‌مرز با افغانستان است، با گروهی از اشرار که از خاک افغانستان قصد تعرض به خاک ایران را داشتند در گیر شدند، برخی رسانه‌ها از درگیری میان نیرهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و طالبان در ولایت نیمروز خبر داده بودند که از سوی مقام‌های مسئول در افغانستان تکذیب شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید