گوترش شوکه شد / واکنش تند به حمله موشکی مرگبار در اوکراین

کدخبر: ۵۰۸۴۰۰
اقتصادنیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از حمله موشکی به شهر وینیتسیا در مرکز اوکراین که باعث کشته شدن دست کم ۲۲ نفر از جمله سه کودک شده و بیش از ۱۰۰ مجروح برجا گذاشته، شوکه شده است.
گوترش شوکه شد / واکنش تند به حمله موشکی مرگبار در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حمله موشکی به شهر وینیتسیا در مرکز اوکراین را محکوم کرد.

گوترش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از حمله موشکی  به شهر وینیتسیا در مرکز اوکراین را که بر اساس گزارش ها باعث کشته شدن دست کم ۲۲ نفر از جمله سه کودک شده و بیش از ۱۰۰ مجروح برجا گذاشته، شوکه شده است.

  دبیرکل سازمان ملل هر گونه حمله علیه غیرنظامیان یا زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی در قبال چنین تخلفاتی شد.

ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید