وزیر سابق امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل:

ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد!

کدخبر: ۵۰۸۴۷۶
اقتصادنیوز: وزیر سابق امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل گفت: ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد و این ترس فرو ریخته است.
ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد!

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از کیهان قول یووال اشتاینیتز با رد این ادعا که فقط جمهوری‌خواهان می‌توانند ایران را از دستیابی به بمب اتمی بازدارند، گفت: در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که یک دموکرات بود، ایران به‌اندازه کافی احساس ترس می‌کرد که به سمت غنی‌سازی 20 درصد نرود، اما خروج سراسیمه‌وار آمریکا از منطقه در یک سال گذشته، اعتبار قدرت نظامی آمریکا را در چشم ایران فرو ریخته است.
به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، این وزیر سابق صهیونیست گفت: اگر ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد، بحث‌های ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه تحت حمایت آمریکا که شامل اسرائیل و کشورهای خلیج‌فارس می‌شود، بی‌معنی خواهد بود. بایدن باید هرچه زودتر همزمان با سفر منطقه‌ای خود یک تهدید معتبر نظامی علیه ایران به منظور جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای ترسیم کند. او باید به ایران این اطمینان را بدهد که در صورت پیشبرد برنامه هسته‌ای، تهدید نظامی معتبری از سوی آمریکا وجود دارد.
اشتاینیتز گفت: کل این دیدار تنها زمانی ارزش دارد که یک نتیجه داشته باشد؛ تهدید نظامی علیه ایران. این همان چیزی است که ما در سال گذشته از دست دادیم و به ایران اجازه داد تا برنامه هسته‌ای را گسترش دهد. اما در یادداشت اخیر بایدن در روزنامه واشنگتن‌پست، فقط به فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران اشاره شده و خبری از فشار یا تهدید نظامی معتبر نیست.
وزیر سابق صهیونیست همچنین گفت: برای اولین‌بار در 25 سال گذشته، ایرانی‌ها معتقدند که تهدید نظامی آمریکا دیگر وجود ندارد. این تهدید برای دور نگه داشتن ایرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ضرورت دارد. این آخرین فرصت برای بایدن است و اگر ایران اجازه گسترش برنامه هسته‌ای را داشته باشد، بحث‌های ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه تحت حمایت آمریکا بی‌معنی خواهد بود.
تمام صحبت‌ها درباره نزدیک‌تر کردن اسرائیل و عربستان سعودی و اینکه شاید هواپیماهای ما بتوانند بر فراز حریم هوایی آنها در مسیر هند پرواز کنند، خیلی خوب است، اما اگر ایران پیش برود، همه مراحل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
اشتاینیتز اظهار داشت: اگر برنامه هسته‌ای ایران گسترش یابد، بسیاری از کشورهای منطقه، ائتلاف را از هم خواهند پاشید و با ایران همسو خواهند شد و اسرائیل مورد تهدید وجودی قرار خواهد گرفت. ایران از قبل موشک‌های خود را آماده کرده است.
وی افزود: حتی اگر ایران به توافق برجام برگردد، آمریکا باید یک چماق بزرگ داشته باشد تا ایران را به تعهداتش پایبند نگه دارد. این مسئولیت برعهده آمریکا و شخص بایدن است. ایران در ماراتن 40 کیلومتری،
فقط 2 کیلومتر تا پایان دارد و تنها راه متوقف کردن آنها، احیای دوباره تهدید نظامی معتبر دوران اوباماست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید