خط و نشان مالی برای ایران / تهران یا مسکو را انتخاب کند یا جهان را!

کدخبر: ۵۰۹۵۹۲
اقتصادنیوز: نماینده آمریکا در امور ایران امروز مدعی شد که تهران، یا مسکو را انتخاب کند یا روابط اقتصادی عادی تر با اروپا را.
خط و نشان مالی برای ایران / تهران یا مسکو را انتخاب کند یا جهان را!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه با نقض منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در پیامی توئیتری نوشت: فکر می کنم اینکه ایران در وضعیتی است که می خواهد بر خلاف موضع قبلی خود مبنی بر بی طرفی در درگیری میان اوکراین و روسیه به مسکو پهپاد بفروشد.

نماینده آمریکا در امور ایران در این خصوص ادامه داد: ایران اکنون یک انتخاب دارد. می تواند به دنبال وابستگی نسبی به روسیه باشد و از فرصت اقتصادی اندکی بهره مند شود یا اینکه می تواند بازگشت به توافق را انتخاب کرده و روابط اقتصادی عادی تری با همسایگانش، اروپا و سایر نقاط دنیا داشته باشد.

واکنش غضبناک آمریکا به گسترش روابط ایران- روسیه

این در حالیست که با گذشت چند ماه از ادامه دور جدیدی از مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی، آمریکا کماکان در نتیجه بخش بودن آن کارشکنی می کند.

مذاکرات دوحه در ۷ و ۸ تیر ماه سال جاری برگزار شد. ایران و آمریکا در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کردند.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست، به تشریح نتایج مذاکرات دو روزه دوحه پیرامون برچیدن تحریم های ضد ایرانی پرداخت.

«انریکه مورا» در پیامی توئیتری نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و غیرمستقیم در دوحه پیرامون برجام. متأسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده به آن امیدوار بود، محقق نشد. ما با فوریت بیشتری به همکاری برای اینکه توافق کلیدی جهت منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که مذاکرات رفع تحریم ها پس از ۳ ماه وقفه با حضور نمایندگان ایران و آمریکا با ملاقات دوجانبه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ کننده مذاکرات، در دوحه قطر آغاز شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید