دست رد حزب الله به سینه آمریکا / افشاگری نصرالله درباره پیشنهاد ایالات متحده

کدخبر: ۵۰۹۸۲۳
اقتصادنیوز: دبیرکل حزب‌الله فاش می‌کند که آمریکا پس از آزادسازی جنوب لبنان و بقاع غربی در سال ۲۰۰۰ بارها به حزب‌الله پیشنهاد خروج از معادله جنگ با اسرائیل را داده است.
دست رد حزب الله به سینه آمریکا / افشاگری نصرالله درباره پیشنهاد ایالات متحده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، شبکه المیادین که اخیراً به مناسبت چهلمین سال تأسیس حزب‌الله در قالب سلسله برنامه «اربعون و بعد» یک گفتگوی خود را با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله که مربوط به حدود بیست سال پیش است، منتشر کرده، شامگاه پنجشنبه، بخش جدیدی از این مصاحبه را منتشر کرد.

دبیرکل حزب‌الله در این مصاحبه فاش می‌کند که آمریکا پس از آزادسازی جنوب لبنان و بقاع غربی در سال ۲۰۰۰ بارها به حزب‌الله پیشنهاد خروج از معادله جنگ با رژیم صهیونیستی را داده است.

سید حسن نصرالله در این باره می‌گوید که آمریکایی‌ها به آن‌ها می‌گفتند: «شما جنوب لبنان را آزاد کردید و مزارع شبعا می‌تواند مسئله‌اش از راه دیپلماسی حل و فصل شود.»

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به پیشنهاد آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید که این پیشنهادها درباره «ایجاد یک راهکار برای اسرای لبنانی در زندان‌های اشغالگران، به رسمیت شناختن نقش سیاسی حزب‌الله، ورود این جنبش به دولت لبنان و کمک‌های مالی بسیار زیاد برای بازسازی مناطق آزادشده و محروم» بوده است.

سید حسن نصرالله اضافه می‌کند که از جمله پیشنهادهای آمریکا «خط زدن نام حزب‌الله از فهرست تروریسم» و همچنین دادن جایگاهی قابل احترام به این جنبش در عرصه بین‌المللی به عنوان گروهی بوده که کشور لبنان را آزاد کرده و نهادهای انسانی، اجتماعی و تربیتی خاص خود را دارد.

دبیرکل حزب‌الله در بخشی دیگر اشاره می‌کند که آمریکا همچنین از این جنبش درخواست کرد که از انتفاضه فلسطین دست بردارد.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح می‌کند: «حزب‌الله قاطعانه پیشنهادهای آمریکا را رد کرد زیرا این جنبش خواهان کمک به مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمینشان است و اسرائیل تهدیدی مستقیم برای لبنان به شمار می‌آید.»

دبیرکل حزب‌الله در بخش پایانی می‌گوید که آمریکا همچنین پس از حوادث یازده سپتامبر نیز بار دیگر پیشنهادهای خود را تکرار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید