ادعاهای واهی بنی گانتس علیه برنامه هسته ای ایران

کدخبر: ۵۱۷۸۰۸
اقتصادنیوز: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: این امر به ایران اجازه می‌دهد تا برنامه هسته‌ای خود را در طول دوره توافقی که محدودیت‌های کمتری دارد، گسترش دهد.
ادعاهای واهی بنی گانتس علیه برنامه هسته ای ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که برای گفت‌وگو درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به آمریکا سفر کرده است در سخنرانی خود در نشستی با اندیشکده‌های مستقر در واشنگتن به اظهار نظر درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام پرداخت و گفت: لازم است که توافق در حال شکل‌گیری میان ایران و آمریکا به‌ویژه در زمینه بندهای غروب بهبود یابد.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، وی در ادامه تصریح کرد: ایران در سال‌های اخیر به دانش، زیرساخت‌ها و توانایی‌هایی دست یافته است که بسیاری از آنها غیرقابل برگشت هستند.

باوجود اینکه رژیم صهیونیستی  تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در خاورمیانه به شمار می‌آید، گانتس با تکرار ادعاهای نخ‌نما و واهی خود علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: این امر به ایران اجازه می‌دهد تا برنامه هسته‌ای خود را در طول دوره توافقی که محدودیت‌های کمتری دارد، گسترش دهد و ایران زمانی که این توافق در سال 2031 به پایان برسد، می‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

این مقام صهیونیستی در جریان سفر خود به واشنگتن روز جمعه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و مخالفت اسرائیل با توافق احیای برجام را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه آمریکا به‌طور رسمی پاسخ خود به نظرات ایران درخصوص متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ‌کننده مذاکرات وین ارسال کرد، مقامات صهیونیستی لفاظی‌ها و تلاش‌های خود علیه توافق احتمالی را افزایش داده و سعی دارند مانع از حصول این توافقی شوند که به گفته آنها در راستای منافعشان نیست.

ایال هولاتا مشاور امنیت ملی صهیونیستی نیز هفته گذشته به آمریکا سفر کرده و در دیدار با مقامات این کشور به مخالفت با توافق در حال شکل‌گیری برای احیای برجام پرداخته بود.

اما به نظر می‌رسد که دیگر گوش شنوایی برای این مخالفت‌های مقامات صهیونیستی در واشنگتن وجود ندارد.

گفته می‌شود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به درخواست یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  برای گفت‌وگوی تلفنی با بایدن پاسخ منفی داده است. همچنین آستین لوید وزیر دفاع آمریکا نیز از دیدار با بنی گانتز نیز در جریان سفر او به واشنگتن سر باز زده است. پیش از آن نیز ایال هولاتا مشاور امنیت ملی صهیونیستی به آمریکا سفر کرده بود اما نتوانست با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه این کشور دیدار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید